نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 17:50

شولتز: آلمان جنگنده به اوکراین نمی‌دهد

صدر اعظم آلمان با نگرانی از تشدید تنش با روسیه اعلام کرده که این کشور هرگز جنگنده به اوکراین نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه اوکراین خواستار دریافت سلاح بیشتری از غرب برای مقابله با روسیه است، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان گفته که برلین جنگنده‌های خود را به اوکراین نمی‌فرستد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «یورونیوز»، «اولاف شولتز» در مصاحبه با روزنامه «تاگس اشپیگل» در مورد درخواست کی‌یف برای دریافت هواپیماهای جنگنده گفت: «مسئله هواپیماهای جنگنده به اوکراین هرگز مطرح نیست» .

برلین چهارشنبه گذشته تصمیم گرفت ۱۴ دستگاه تانک «لئوپارد-۲» ساخت آلمان را به اوکراین بفرستد و به سایر کشورها نیز اجازه دهد تا همین کار را انجام دهند.

اولاف شولتز در این مصاحبه بار دیگر نسبت به "«خطر تشدید تنش» با مسکو هشدار داد و گفت: «هیچ جنگی بین ناتو و روسیه وجود ندارد. ما اجازه چنین تشدیدی را نخواهیم داد.»

به گفته وی، ادامه گفتگو با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه «ضروری» است.

سخنگوی کرملین روز یکشنبه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه آماده تماس با «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به این موضوع گفت که تاکنون هیچ تماس تلفنی با او شولتز ریزی نشده است. پسکوف گفت که پوتین آماده تماس‌ است.

آلمان پس از ایالات متحده، دومین کشور بزرگ کمک کننده سخت افزار نظامی به اوکراین و بالاتر از دیگر قدرت‌های اروپایی مانند فرانسه و انگلیس است.

مسکو اقدامات خود را «عملیات نظامی ویژه» برای دفع تجاوز غرب می‌داند. کی‌یف می‌گوید مذاکرات صلح تنها در صورتی امکان‌پذیر است که روسیه حملات خود را متوقف کند و همه نیروها را از خاک اوکراین خارج کند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1008291

مهمترین اخبار ایران و جهان: