نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 16:32

جانبازان در راه حفظ انقلاب بخشی از وجود خود را فدا کردند

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: جانبازان کشورمان در راه انقلاب ایثارگری و بخشی از وجود خود را فدا کردند تا آسیب و ضربه‌ای به نظام و انقلاب وارد نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه امروز اردستان اظهار داشت: امروز آغاز اعیاد شعبانیه و سوم شعبان روز ولادت امام حسین (ع) است که به عنوان روز پاسدار هم نامگذاری شده است؛ پاسدارانی که گویا تعهد داده‌اند به امام حسین (ع) که پاسدار ارزش‌هایی باشند که امام برای آن‌ها به شهادت رسید.

وی افزود: امام خمینی (ره) در توصیف پاسداران بیان کرده بودند که «ای کاش من نیز از پاسداران بودم» و این سخن بیانگر خلوص نیت و تلاش‌های پاسداران است که انقلابی و جهادگونه برای انقلاب کار کردند و این جهاد همچنان ادامه دارد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز به پاسداران عنایت ویژه دارند و در دیدار با سپاهیان توصیه‌های مختلفی دارند که امیدواریم مورد توجه این قشر عظیم قرار بگیرد و بدانند که به همین میزان که دشمنان بغض آنان را در دل دارند به همین قدر مستضعفان جهان و شیعیان، محب و دوست‌دار سپاهیان هستند.

دهشیری تاکید کرد: بسیار مناسب است که این حلقه‌های دوستی و معرفتی که در بین پاسداران وجود داشته و دارد، تقویت شود همچنین پاسداران بازنشسته نیز این حلقات را داشته باشند؛ این پاسداران هنگامی هم که لباس پاسداری هم بر تن ندارند همچنان رنگ و بوی پاسداری از انقلاب دارند.

وی با اشاره به ولادت امام سجاد و روز صحیفه سجادیه، تصریح کرد: روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز در پیش است؛ جانبازان کسانی هستند که در راه انقلاب بخشی از وجود خود را فدا کردند تا این انقلاب آسیب و ضربه‌ای نبیند.

امام جمعه اردستان ادامه داد: هشتم اسفند سالروز تربیت اسلامی یا امور تربیتی است که یاد و خاطره شهدای امور تربیتی در ایران شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و امیدواریم کسانی که امروز در این عرصه خدمت می‌کنند بدانند که فرزندهای این میهن امانت‌های الهی در دست مربیان هستند.

دهشیری با بیان اینکه به تربیت دانش آموزان اهمیت کمی داده می‌شود، یادآور شد: به تعلیم دانش آموزان امروزه بسیار اهمیت داده می‌شود که نتیجه آن نیز در ورودی به دانشگاه‌ها و کسب مدارک علمی است اما در خصوص تربیت اهمیت کمی را شاهد هستیم و متأسفانه کمتر حضور دانش آموزان را در مراسمات مذهبی شاهد هستیم که در این خصوص می‌خواهیم مسئولان مربوطه جدی‌تر پیگیری کنند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌گفتند که ما دو نوع تحلیل انقلابی و ارتجاعی داریم که تحلیل انقلابی این است که ضعف‌ها را پذیرفته و برای آن راهکار ارائه شود اما در تحلیل ارتجاعی ضعف‌ها را می‌بینند، بزرگ کرده و انتشار می‌دهند که ثمره آن نیز دلسردی است.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: رهبر انقلاب بسیار بیان کرده‌اند که دشمنی دشمنان با کشور ما تمام نشده و اصلاً کار آنها دشمنی کردن است و این دشمنی از قبل از پیروزی انقلاب و تا به امروز با انقلاب بوده و خواهد بود.

دهشیری ادامه داد: مشاهده می‌کنیم که دشمنان هر روز به شیوه‌های مختلف دشمنی خود را از سر می‌گیرند و سعی دارند که همچنان آتش فتنه فروخفته را روشن نگه‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: روز نهم اسفند ماه روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نامیده شده که در این خصوص باید از مصرف کنندگان حمایت کرد و مسئولان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که شأن و کرامت مردم حفظ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054332

مهمترین اخبار ایران و جهان: