نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 02:11

جدال حساس ایران و روسیه و آمریکا در کشتی از چه زمانی آغاز خواهد شد؟

روسیه به دلیل محرومیت هایی که داشته حدود 2 سالی است که از میادین ورزشی دور مانده اما پیش بینی می شود خیلی زود جدال حساس کشتی این کشور با ایران و آمریکا از سر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، رفته رفته تمامی فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی، تیم‌های مختلف ورزشی روس‌ها را از شرکت در مسابقات محروم کردند. این اتفاق زمانی شروع شد که کمیته بین‌المللی المپیک، ورزش روسیه را تحریم کرد و به دنبال آن کشتی روسیه جزو آخرین رشته‌هایی بود که از حضور در مسابقات قاره‌ای، جهانی و هر تورنمنتی که در تقویم اتحادیه جهانی وجود دارد، منع شد.

پیش از این اتفاق روس‌ها سهم قابل توجهی در تصمیمات اتخاذشده در اتحادیه جهانی داشتند. آنها به واسطه اینکه از سال‌های ابتدایی برگزاری مسابقات جهانی کشتی، شاخص‌ترین قهرمانان را در اختیار داشته و عناوین بسیاری را در رقابت‌های کشتی المپیک و جهانی به خود اختصاص می‌دادند، همیشه صاحب کرسی‌های ارزشمندی در اتحادیه جهانی بودند، چیزی که هیچ وقت به مذاق آمریکایی‌ها خوش نمی‌آمد.

اتحادیه جهانی کشتی با پیگیری و اصرار روس‌ها دنبال برگزاری مسابقات جهانی در سال 2020 بود که جدی‌ترین مخالف این مسئله، آمریکایی‌ها بودند و در نهایت هم حرف‌شان را به کرسی نشانده و با تلاشی که برای همراه کردن چند کشور دیگر جهت عدم برگزاری مسابقات جهانی در سال 2020 داشتند، در نهایت مسابقه جهانی به جام جهانی که رقابتی به مراتب کوچکتر بود، تقلیل پیدا کرد. این رقابت‌ها در صربستان به انجام رسید، کشوری که در سال‌های 2022 و 2023 میزبان مسابقات جهانی شد و تیم ایران هم یک نماینده در آزاد و دو نماینده در فرنگی داشت.

مسابقات جهانی 2021 با قهرمانی روس‌ها در هر دو رشته آزاد و فرنگی به پایان رسید و بعد از آن روس‌ها از شرکت در مسابقات جهانی محروم شدند. در غیاب آنها علاوه بر آنکه قهرمانانی چون کایل اسنایدر از آمریکا که در رقابت با حریفان روس معمولاً بازنده بودند، در سال 2022 قهرمان جهان شدند، تیم آمریکا نیز در کشتی آزاد قهرمان جهان شد. آمریکایی ها برای این که بتوانند باز هم در جهان قهرمان شوند به دنبال ادامه دار شدن محرومیت روس ها هستند، چرا که اگر روسیه به مسابقات برگردد آمریکایی ها دیگر نتوانند به عنوان قهرمانی برسند. 

اما پس از گذشت حدود 2 سال محرومیت روس ها با رایزنی‌ها شورای المپیک آسیا را متقاعد کردند تا بتوانند در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشته باشند. این موضوع از سوی مسئولان ورزش کشورمان هم تأیید شده است. روس ها با این کار می خواهند به دنیای ورزش باز گردند تا دوری آنها از ورزش بیشتر از این طول نکشد. به دنبال همین موضوع شروع کار رسمی کشتی گیران ایران و روسیه در بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد بود. البته روس‌ها دس بردار نبودند و با توجه به سابقه خود در کشتی جهان اتحادیه جهانی را مجاب کردند تا در رقابت‌های جهانی 2023 حضور داشته باشند. هرچند روس هادر تلاش هستند تا رقابت‌های المپیک پاریس را هم از دست ندهند.

حضور روس ها در مسابقات جهانی 2023 اتفاق خوبی است چرا که اغلب کارشناسان بر این باورند که بازگشت روسیه باعث می شود تا اعتبار کشتی در دنیا دوباره زنده شود. با این حساب اولین رویارویی کشتی گیران ایران، روسیه و آمریکا پس از محرومیت روس ها در مسابقات جهانی 2023 بلگراد وخواهد بود. روسیه با کشتی گیران به نام خود مانند:  ابوبکر موتالیف، عباس گاژی ماگمدوف، زاگیر شاکیف،اوگنی ژربائف، تیمور بیژوئف،رادیک والیف، آرتور نایفونوف، ماگومد قربان اف،عبدالرشید سعدالله یف، زلیمخان خیزریف می تواند بار دیگر جذابیت و حساسیت رقابت‌های کشتی را دو چندان کند. 

در ادامه باید منتظر بمانیم و ببینیم جدال کشتی گیران ایران،روسیه و آمریکا در سال 2023 میلادی به کجا خواهد رسید؟ آیا روسیه با بازگشت قهرمانی آمریکا و حتی ایران را به خطر می اندازد؟ آیا آمریکا برای رسیدن دوباره به قهرمانی تلاش می کند تا روس ها را همچنان محروم نگه دارد؟

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093776

مهمترین اخبار ایران و جهان: