نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 03:02

سکوت نایب قهرمان کشتی بلگراد شکست/ محسن‌نژاد: قول داده بودم علیه مسئولان حرف نزنم اما نشد!

کشتی گیر وزن 60 کیلوگرم فرنگی کشورمان گفت: وقتی حرف می‌زنیم باید به آن عمل هم کنیم، اگر به حرف بود امروز باید همه مدال المپیک می‌گرفتند.

مهدی محسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط کشتی استان خوزستان اظهار داشت: چند روز پیش مصاحبه‌ای را از رئیس هیئت کشتی استان خوزستان دیدم که گفته بود المپیک به خوزستان مدال بدهکار است، اما آیا کسی که به مدال المپیک می‌خواهد المپیکی هم به کشتی‌گیران خود توجه می‌کند.گرفتن میزبانی در رده‌های مختلف و رقابت‌های مختلف اتفاق بسیار خوبی است اما این ملی‌پوشان و اصلی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند تا بتوانند در رقابت‌های المپیک هم خوش بدرخشند.

وی افزود: امروزه با شرایطی و هزینه‌هایی که وجود دارد باید بیشتر به ما توجه کنند کشتی خوزستان بلیط رفت و  برگشت هم برای ما تهیه نمی‌کند خوزستان اگر می‌خواهد مدال‌های جهانی و المپیک زیادی را به دست بیاوریم باید بیشتر به کشتی‌گیران رسیدگی کند.

کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان در ادامه گفت: اینکه مدال جهانی و المپیک را بخواهیم به حرف نیست باید به کشتی گیران رسیدگی شود. تنها رسیدگی هیئت کشتی خوزستان مبلغ ناچیزی بوده است به ما بابت پاداش پرداخت کردند. آن هم برای هشت قهرمانی آسیا و جهان بوده این موضوع نه تنها برای من بلکه برای تمام کشتی گیران خوزستانی است. ما از سال ۲۰۱۶ تا به امروز تنها یک مبلغ نا چیزی را به عنوان پاداش دریافت کرده‌ایم.

* اگر به حرف بود امروز باید همه مدال المپیک می‌گرفتند

محسن نژاد در خصوص حرف ها و عملکردهای علیرضا دبیر برای کشتی گیران عنوان کرد: شما نگاه کنید علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون هربار مصاحبه می‌کند می‌گوید ۸۲.5 درصد مدال های المپیک برای کشتی است. خوب کسی که چنین حرفی را میزند قطعاً رسیدگی هم می‌کند. امروز بیایید کمپ تیم های ملی را ببینید چه امکاناتی و چه تجهیزاتی را در اختیار ملی‌پوشان قرار داده است. وقتی حرف می‌زنیم باید به آن عمل هم کنیم، اگر به حرف بود امروز باید همه مدال المپیک می‌گرفتند.

وی درخصوص رسیدگی به کشتی گیران حوزستانی گفت: قطعاً باید رسیدگی به کشتی گیران بزرگسال بیشتر باشد، چرا که دغدغه های زیادی را دارند از مشکلات مالی و شغلی گرفته تا مشکلات دیگر. تنها منبع درآمد ما لیگ برتر کشتی است، ما انتظار نداریم که کشتی خوزستان برای ما اتفاقات بزرگی را رقم بزند اما حداقل می تواند بلیط های رفت و برگشت برای ملی پوشان را تهیه کنند. متاسفانه تا به امروز من در این باره چیزی ندیدم.

* خوزستان می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند

نایب قهرمان بلگراد در خصوص تیم داری فولاد خوزستان در لیگ برتر کشتی فرنگی گفت: خوزستان سوای هیأت کشتی که دارد با تمام منابع و شرکت هایی که در آن گنجانده شده است می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. شما نگاه کنید تیم فوتبال فولاد خوزستان در سال جاری حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد هزینه داشته است اما از بازیکنان این تیم هم سوال کنید می بینید که ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده است.

وی افزود: فولاد خوزستان می‌توانست امسال تیم بسیار خوبی را در مسابقات لیگ برتر داشته باشد که آن هم با بستن قرارداد های خوب میسر بود. بالاترین قراردادی که در تیم کشتی فرنگی فولاد خوزستان برای لیگ امسال بسته شده بود ۲۰۰ میلیون تومان بود. می توانستند باکشتی‌گیران بیشتری قرارداد ببندند اما این کار را نمی‌کردند. دیدشان تنها فکرکنم فوتبال است که ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد تومان خرج می کنند اما برای کشتی حاضر نیستند بیشتر هزینه کنند.

* به خودم قول داده بودم علیه مسئولان حرف نزنم اما نشد!

محسن نژاد درباره گلگی های خود نیز گفت: من به خودم قول داده بودم که علیه مسئولین صحبتی نکنم چرا که نمی خواستم خودم را با توجه به شرایطی که پیش رو داریم درگیر حاشیه کنم. وقتی مسئولان استان خوزستان از هیأت کشتی گرفته تا دیگر مسئولان کاری نمی کنند تصمیم بر این می‌گیرم که ذهن خودم را درگیر چنین مسائلی نکنم. سه سال است که وزارت ورزش پاداش‌های مسابقات آسیایی و جهانی را پرداخت نکرده است، چکار کنیم؟

* چرا علاقمندان به کشتی باید برای ما بلیط رفت و برگشت بگیرند؟

کشتی گیر وزن 60 کیلوگرم کشورمان با اشاره به تهیه بلیط ملی پوشان توسط علاقمندان به کشتی اظهار داشت: خوزستان همیشه در تیم‌های پایه کشتی‌گیران زیادی را داشته و دارد اما وقتی رسیدگی‌ها به رده بزرگسالان کم می‌شود رفته رفته می‌بینیم که حضور کشتی گیران در بزرگسالی خیلی کم می‌شود همین موضوع باعث می‌شود که کشتی گیران از بعد از رده جوانان به بزرگسالی نیاید، چرا که دردهای زیادی را باید تحمل کنند. چرا باید هیأت کشتی استان خوزستان به ما کمک نکند که دوستان و آشنایان و کسانی که علاقمند به کشتی هستند برای ما بلیط رفت و برگشت یک کنند؟

* سطح توقع کشتی‌گیران پایین است

نایب قهرمان بلگراد ادامه داد: ما انتظارات زیادی هم از این کشتی استان خوزستان نداریم برخلاف بعضی از رشته هایی مانند فوتبال که انتظارات میلیاردی دارند ما چنین انتظاراتی را نداریم. هر چند تعداد مدال‌هایی که ما برای ورزش کشورمان کسب می‌کنیم بیشتر از همه رشته هاست اما باز هم سطح توقعات مان بسیار پایین است.

وی تصریح کرد: توقع ما چی زیادی نیست ما فقط می خواهیم در رفت آمد ها و تهیه مکمل ها به ما کمک کنند فکر نکنم این ها انتظارات زیادی باشد در استان خودم بهمن غول شغل دادن اما تا به امروز اتفاقی در این خصوص رخ نداده است من در سال ۱۰ ماه در اردوهای تیم ملی هستم چطور میتوانم هم در اردوهای ملی باشم و هم خودم برای خودم کار دست و پا کنم.

* مسئولان شهرمان را تنها، استقبال به استقبال می‌بینم

محسن نژاد در پایان در خصوص توجه مسئولان به کشتی گیران در خوزستان عنوان کرد: من مسئولان شهر خودمان را تنها استقبال به استقبال میبینم. زمانی که می‌روم در مسابقات مقامی یا مدالی کسب می‌کنم وقتی برمی‌گردم من را تحویل می‌گیرند و به استقبالم می‌آیند اما بعد از آن دیگر خبری از آنها نیست. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060032

مهمترین اخبار ایران و جهان: