نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 10:27

اعمال خلاف شرع با عنوان گردشگری در کردستان در حال گسترش است

سنندج- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: نباید در یک منطقه شهیدپرور همچون کردستان با عناوینی مانند بوم گردی و گردشگری اعمال خلاف شرع انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حسینی صبح امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل، با اشاره به گستردگی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امیدواریم تلاش‌های مدیرکل جدید میراث فرهنگی کردستان بیش از پیش به توسعه استان از حیث ایجاد شور و نشاط و ایجاد اشتغال مرتبط با گردشگری کمک کند.

وی با اشاره به اینکه کردستان مقصد گردشگران در طول ایام سال است، افزود: در حوزه گردشگری آسیب‌های جدی مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و نباید در یک منطقه شهیدپرور همچون کردستان با عناوینی مانند بوم گردی و گردشگری اعمال خلاف شرع انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ادامه داد: بهبود معیشت مردم اولویت ستاد امر به معروف است و ما از جذب هر چه بیشتر توریست‌ها و گردشگران در استان کردستان استقبال می‌کنیم چون معتقدیم به ایجاد شور و نشاط اجتماعی کمک می‌کند، اما نباید اعمال آنها خلاف موازین اسلامی باشد.

حسینی گفت: مناطق اورامان مهد دین و عرفان هستند و نباید به واسطه برخی رفتارهای گردشگران جایگاه این مناطق گردشگری خدشه دار شود.

وی با اشاره به اهمیت مقابله با تورهای غیرمجاز، بیان کرد: باید تکلیف تورهای غیرمجاز توسط نهادهای مرتبط مشخص شود تا سبب انجام رفتارهایی دون از شأن مردم متدین استان کردستان در مناطق گردشگری نشود.

حسینی بر هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و میراث فرهنگی استان در خصوص نظارت بر تورهای گردشگری تأکید کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به نحوه برگزاری کنسرت‌ها در استان کردستان گفت: پس از ورود ستاد امر به معروف به این موضوع هم اکنون وضعیت برگزاری کنسرت‌ها در استان خیلی بهتر شده و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خیلی از نابهنجاری‌های گذشته در این کنسرت‌ها حل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1267576

مهمترین اخبار ایران و جهان: