نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 12:38

سراب سنقر با تعیین تکلیف مالکیت ساماندهی می‌شود

کرمانشاه- فرماندار سنقروکلیایی با اشاره به فرصت‌های گردشگری منطقه، گفت: سراب سنقر با تعیین تکلیف مالکیت ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قربانی صبح پنجشنبه در جریان بازدید استاندار کرمانشاه از سراب سنقروکلیایی، اظهار کرد: مساحت کلی سراب سنقر حدود ۵۰ هکتار است که یک مکان ویژه برای گردشگران است.

وی افزود: سراب سنقر پارک‌های اصلی شهرستان سنقر برای تفریح و گردشگری است که باید برای ساماندهی آن برون سپاری شود اما اختلافاتی بین دستگاه‌های میراث فرهنگی و منابع طبیعی وجود دارد و در جلسه شورای اداری امروز تعیین تکلیف خواهد شد.

فرماندار سنقروکلیایی بیان کرد: چنانچه بتوان سراب سنقر را ساماندهی کرد و توسط میراث فرهنگی کاوش باستانی صورت بگیرد احتمال وجود غار نیز در منطقه وجود دارد.

قربانی ادامه داد: روستاهای پایین دست سراب سنقر از آب این سراب بهره‌مند هستند و در تابستان مردم از آب شرب آن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: وجود پل معلق و زیپ لاین و همچنین واگذاری به بخش خصوصی برای احداث آلاچیق، رستوران، فعالیت‌های ورزشی و گردشگری می‌تواند زمینه توسعه منطقه را در پی داشته باشد و پیوست فرهنگی نیز برای این منطقه در حال تدوین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1270576

مهمترین اخبار ایران و جهان: