نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 23:34

قهرمانی نماینده دانشگاه علوم اسلامی رضوی در فینال رویداد موت کورت خراسان

تیم دانشگاه علوم اسلامی رضوی با برتری در پرونده کیفری قتل فجیع مادر مشهدی، قهرمان موت کورت خراسان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسابقه فینال دومین دوره رویداد دادگاه‌های شبیه سازی شده (موت کورت) استان خراسان رضوی عصر امروز بین تیم های دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

 موت کورت یک فضای چالشی و شبیه سازی از دادگاه واقعی است که می‌تواند آموزش را از حالت شفاهی خارج و با قراردادن دانشجو در فضای شبه واقعی در کنار آموزش، او را با چالش ها آشنا کند و از این حیث دارای اهمیت است. 

دکتر علی ربیع زاده قائم مقام اندیشه حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره این رویداد گفت: دوره جدید مسابقات موت کورت استانی به صورت ۴۵ روزه در شهر مشهد برگزار شد. 

بنیان‌گذار این رویداد انجمن موت کورت با همکاری اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق و دانشگاه امام رضا علیه السلام این رویداد را برگزار می‌کند. این رویداد به صورتی طراحی شد که تیم هایی که نمره علمی کافی را کسب کردند در بخش نمایشی شرکت کردند. 

وی افزود: مراحل نمایشی در سه سطح طراحی شد. در مرحله اول یک پرونده در حوزه حقوق خانواده بود. مرحله دوم پرونده در حوزه حقوق ثبت بود. در مرحله فینال پرونده کیفری با محوریت قتل بود.

قائم مقام اندیشه حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق ادامه داد: پرونده فینال یک پرونده کاملا واقعی مربوط به قتل مادر مشهدی است که همین چند وقت پیش اتفاق افتاد و حادثه بسیار تلخی بود. به دلیل حساسیت پرونده و سطح بالای مسابقات، داوران فینال، ترکیبی از قضات دادگاه تجدید نظر و قضات دادگاه‌های عمومی و اساتید دانشگاه وکلا هستند.

این رویداد بین دانشجویان با قهرمانی تیم دانشگاه علوم اسلامی رضوی پایان یافت و در انتهای این رویداد از قاضی عالی رتبه، سید علی ایزد پناه شهری که بیش از ۶۰ سال سابقه قضاوت دارد، تجلیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1255576

مهمترین اخبار ایران و جهان: