نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 01:04

رویداد ملی همنای ۲ از پاییز آغاز می شود

سنندج - مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان کشور از برگزاری دومین رویداد ملی همنا در پاییز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان کردستان، مرتضی کامل نواب مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در حاشیه رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی (همنا) که به میزبانی استان کردستان برگزار شد، گفت: رویداد همنا رویدادی برای ارائه آموزش‌های عمومی به تشکل‌ها و سمن‌های جوانان است.

وی افزود: دوره اول آن از سال گذشته آغاز شد و در این رویداد سعی کردیم مهمترین و کاربردی‌ترین آموزش‌های عمومی فعالیت در تشکل را به مخاطبین ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با نظرسنجی صورت گرفته، آموزش‌های عمومی مورد نیاز تشکل‌ها و سمن‌های جوانان شناسایی شد که پس از اولویت بندی در رویداد همنای یک سرفصل‌های آموزشی با عناوین قوانین و مقررات حوزه سمن‌های جوانان، روش‌های جذب منابع مالی و گزارش نویسی، مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان توسط اساتید مجرب به مخاطبین ارائه شد.

کامل نواب در ادامه از آغاز برگزاری رویداد همنای ۲ در پاییز امسال خبر داد و افزود: همنای ۲، با بررسی و مرور تجربه فراهم شده از برگزاری رویداد همنای یک، طراحی و برنامه ریزی شده است و تلاش خواهد داشت مسائل و عناوین مورد نیاز سازمان‌های مردم نهاد را در قالب‌های جدید و نوآورانه ارائه دهد.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در خصوص سرفصل‌های آموزشی همنای ۲ عنوان داشت: مطابق اولویت بندی پیشین که بر اساس نیازسنجی آموزش‌های عمومی مورد نیاز تشکل‌ها و سمن‌های جوانان صورت گرفته بود سرفصل‌های آموزشی این رویداد هم تعیین خواهد شد که در آن سعی داریم آموزش‌ها به شیوه‌های جدید و نوآورانه ارائه شود.

کامل نواب همنا را گامی مهم در آموزش و توانمند سازی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان دانست و گفت: رویداد همنا تلاش می‌کند آموزش‌های عمومی و کاربردی فعالیت در سمن را به صورت یکسان به تمامی تشکل‌ها و سمن‌های جوانان در سراسر کشور ارائه دهد تا کلیه تشکل‌ها فارغ از اینکه در چه منطقه و استانی فعالیت می‌کنند بتوانند آموزش‌های عمومی لازم را در سطح بالا و توسط اساتید مجرب ملی دریافت کنند.

وی افزود: همچنین این رویداد تلاش می‌کند زمینه گفتگوی تشکل‌ها و سمن‌های جوانان با مسئولین حوزه جوانان در سطح ملی و استانی را فراهم کند تا مشکلات سمن‌های جوانان به تفکیک استان‌ها شناسایی و در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1253732

مهمترین اخبار ایران و جهان: