نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 13:09

خبر خوب‌ درمانی برای 3 بخش در کهگیلویه و هشدار برخی وعده‌های فریبنده

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از طرح پیشنهادی این شبکه برای ارتقاء کمی و کیفی سطوح خدمات درمانی در بخش‌های سوق، قلعه‌رئیسی و دیشموک خبر داد.

سید منصور تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، به بررسی طرح پیشنهادی شبکه بهداشت برای ارتقاء سطح خدمات درمانی در سه بخش، سوق، چاروسا و دیشموک پرداخت و اظهار کرد: در این طرح ایجاد سه اورژانس پیش بیمارستانی با زیربنای هر کدام ۱۰۰۰ مترمربع در سه بخش پیش‌بینی شده که هر یک از این اورژانس‌ها به ۱۶ پرستار، پزشک عمومی، یک پزشک متخصص داخلی مقیم، اتاق CPR مجهز، اتاق عمل سرپایی و افزایش تعداد آمبولانس‌ها مجهز خواهند شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه افزود: بیماران پس از اتمام تحت نظر بودن و در صورت لزوم جهت ادامه روند درمانی خود به مراکز سطح بالاتر شهرستان انتقال داده خواهند شد.

وی بیان کرد: این طرح مبتنی بر واقعیت‌های موجود، دارای قابلیت اجرایی و منطبق بر استانداردهای درمانی روز و با یک رویکرد واقع‌گرایانه ارائه شده است.

تقوی با توجه به انتخابات پیش‌رو و برخی وعده‌های فریب‌دهنده نامزدهای احتمالی انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی با وعده تاسیس بیمارستان در این بخش‌ها، از عدم توجیه اقتصادی و فنی ساخت و راه‌اندازی بیمارستان در سه بخش سوق، چاروسا و دیشموک خبر داد و گفت: برای مردم ایجاد توقع و انتظار نکنید، راه‌اندازی بیمارستان در این مناطق از نظر اقتصاد درمان و از لحاظ نصاب جمعیتی و فاصله جغرافیایی تا بیمارستان مرکزی دهدشت توجیه‌پذیر نبوده، لذا تاسیس بیمارستان در شرایط فعلی با توجه به این مهم که بیمارستان‌ها بر اساس درآمد ماهیانه خود اداره می‌شوند‌، امکان‌پذیر نیست.

تقوی خاطرنشان کرد: لذا به جهت برون‌رفت از مشکلات درمانی بخش‌های سه گانه تابعه، با فراهم نمودن بستر ارتباط جاده‌ای مناسب و مبتنی بر استانداردهای روز امکان دسترسی مردم به خدمات درمانی مرکز شهرستان به خصوص بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تسهیل یابد که این امر اهتمام نهادهای حاکمیتی و فرادستی را می‌طلبد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه ضمن درخواست از نامزدهای احتمالی انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی به منظور عدم دادن وعده ایجاد بیمارستان در سه بخش سوق، چاروسا و دیشموک در شرایط فعلی، اظهار امیدواری کرد با همکاری آحاد مختلف مردم و شخصیت‌های موثر اجتماعی بتوانیم با عملیاتی کردن طرح پیشنهادی این شبکه شاهد ارتقاء کمی و کیفی سطوح خدمات درمانی به مردم این سه بخش باشیم.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268176

مهمترین اخبار ایران و جهان: