نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 08:52

احیای واحدهای راکد نقش موثری در تحقق شعار سال دارد/ضرورت تسهیلگری در مسیر سرمایه‌گذاری برای رشد تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: احیا و راه‌اندازی واحدهای راکد، ایجاد واحدهای جدید با توجه به ظرفیت و توانایی های استان، افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از ضرورت ها تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید در کشور است.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های کشور در مسیر رفع مشکلات و بهبود وضعیت در جامعه یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: عزم همگانی و جهادی مسئولان و مردم لازمه تحقق شعار سال است، متولیان بخش‌های مختلف در کشور باید راهبردهای کاربردی در راستای تحقق شعار سال را تدوین و عملیاتی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نگاه به ظرفیت‌های داخلی و استفاده حداکثری از توان افراد صاحب‌نظر، نخبگان و ... را از ضرورت‌های مهم در تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: آنچه امسال مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته این است که تورم باید مهار و بسترهای لازم برای رشد تولید به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در رونق اقتصادی و اشتغالزایی فراهم شود.

خلیقی اذعان کرد: البته نباید این نکته را نادیده بگیریم که شعار سال مطالبه‌ای منحصر به یک سال خاص نیست و شعار امسال یعنی مهار تورم و رشد تولید از مطالباتی است که در طول سال‌های گذشته نیز همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و در بیانات معظم‌له بارها و بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم  به آن اشاره شده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر در نام‌گذاری سال‌ها نگاه ویژه‌ای به حوزه تولید و اشتغال داشته و بر توجه به این بخش‌ها تاکیدات ویژه‌ای داشته‌اند که توجه به رهنمودهای ایشان و اهتمام در تحقق شعار سال گره‌گشای مشکلات زیادی در کشور بوده است.

ظرفیت‌های کردستان در تحقق شعار سال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲.۵ درصد اقتصاد استان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است، گفت: وجود ۱۹ ناحیه و شهرک صنعتی، منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه از ظرفیت‌های قابل توجه این بخش در کردستان است.

به گفته وی،۹۹۶ واحد صنعتی شامل ۱۶۵ واحد صنعتی غیر فعال و ۶۵۸ واحد فعال،  ۳۵۵ واحد معدنی و همچنین وجود ۸۵ هزار واحد صنفی، ۱۰ اتاق اصناف و ۱۲۵ اتحادیه صنفی نقش این بخش را در تحقق شعار سال مهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با تاکید براینکه ایجاد نظا‌م‌‌بخشی هدفمند برای بازرسی‌ها به منظور تحقق  وحدت‌رویه و انسجام بیشتر با هدف مهار تورم در استان باید تحقق پیدا کند، افزود: سال گذشته با تلاش جهادی و در راستای تحقق شعار سال اتفاقات خوبی در سازمان صمت استان افتاد که خروجی آن رشد ۸ درصدی در حوزه صنعت و ۲ درصدی در حوزه معدن بود.

خلیقی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید، باید نظارت هدفمند و هوشمندانه بر بازار و  تلاش در مسیر رونق تولید محور حرکت همه متولیان این حوزه در بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد.

به گفته وی، احیا و راه‌اندازی واحدهای راکد، ایجاد واحدهای جدید با توجه به ظرفیت و توانایی‌های استان، افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از ضرورت‌های تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با تاکید براینکه برش استانی شعار سال در هر بخشی باید تدوین شود و از انجام کارهای مقطعی خودداری کنیم، عنوان کرد: تسهیلگری در مسیر صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران، تامین مالی حوزه تولید و ورود بخش خصوصی لازمه رونق و رشد تولید است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134676

مهمترین اخبار ایران و جهان: