نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 18:54

آذربایجان شرقی جزو ۷ استان اول سفرهای نوروزی/ 20 میلیون تردد و کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای در استان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات نوروزی جزو ۷ استان برتر کشور از نظر آمار سفرها و ترددهای مسافران بود که این امر در سایه هماهنگی و آمادگی کامل ستاد اجرایی خدمات سفر اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که در مرکز کنترل راه‌های استان تشکیل شد، اظهار کرد: آمادگی مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر در جریان تعطیلات نوروزی امسال کاملا مشهود و محسوس بود که این امر موجب حضور میدانی و به‌موقع آنها و کاهش تصادفات و مشکلات ناشی از افزایش سفرها و ترددها شد.

وی با اشاره به ثبت بیش از ۲۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان در ایام تعطیلات نوروز، گفت: با وجود افزایش ترددها در این روزها، شاهد کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم که شاخص بسیار خوبی است.

خرم یکی از عوامل موثر در این کاهش را حضور فعال و مستمر چهار دستگاه خدمت‌رسان شامل پلیس راه، راهداری، هلال احمر و اورژانس در جاده‌های استان دانست که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر و قابل تحسینی داشت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان تصادفات جاده‌ای در نقاط حادثه‌خیز استان بسیار کم و عمده تصادفات ناشی از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده بود که نشان می‌دهد کنترل پلیس در محورهای مواصلاتی موثر و قابل قبول بوده است.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر نیز گزارشی از آخرین وضعیت سفرهای نوروزی، خدمات ارائه‌شده به مسافران و گردشگران، میزان حوادث و تصادفات جاده‌ای و ... ارائه کردند.   

پایان پیام/         

منبع: فارس
شناسه خبر: 1123432

مهمترین اخبار ایران و جهان: