نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 09:08

سعادتی: باید لوایح و طرح‌های دولت و مجلس برای تحقق شعار سال زودتر آماده و بررسی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت اگر برای تحقق شعار سال لایحه ای دارد، زودتر به مجلس ارائه کند و مجلس هم طرح‌های لازم را به مجلس می آورد تا زودتر بررسی‌ شود.

مهدی سعادتی بیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با تاکید بر لزوم تحقق شعار سال اظهار کرد: مقام معظم رهبری تقریبا ازحدود سال 78 تا کنون بارها درباره مسائل معیشتی، تولید، اقتصاد و... فرامین و بیانات مختلفی داشتند و راهکارها و راهبردهای مختلفی را برای دولت ها تعیین کردند. اگر دولت ها به فرامین مقام معظم رهبری توجه و عمل می کردند خیلی از مسائل کشور با ژرف اندیشی و دور اندیشی رهبر انقلاب حل می شد.

وی با بیان اینکه در هر کجا به فرامین و رهنمودهای رهبری عمل شد بر مشکلات فائق آمدیم، افزود: با توجه به عملکرد و رویکرد خوبی که دولت سیزدهم دارد و همچنین نظر به توسعه مناسبات بین المللی مثل عضویت در سازمان همکاری های شانگهای، قراردادهای بلند مدت با چین و روسیه امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه دیپلماسی اقتصادی باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی در حوزه داخلی، عزم و اراده قوی تری می طلبد؛ ان شا الله بتوانیم با اولویت هایی که برای تحقق شعار سال تعیین می‌کنیم، دولت برای به حداقل رساندن تورم اقدامات جدی کند. برای رشد تولید هم باید همه کمک کنند. ان شا الله با آغاز به کار مجلس در سال جدید رئیس مجلس ضمن فراخوان به کمیسیون های مربوطه اعلام کند تا هم قوانین گذشته مورد بررسی و بازنگری قرار بگیرد و هم نظارت های تخصصی بر وزارتخانه ها فعال شود.

سعادتی امر رهبر انقلاب را واجب الاطاعه و یک وظیفه شرعی دانست و گفت: باید به فرامین و رهنمودهای رهبر انقلاب عمل کرد و از سوی دیگر اجازه ندهیم دشمن از فضاهای موجود و برخی مشکلات سواستفاده کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید در بخش های مهم اقتصادی و تولیدی از مدیران جهادی، انقلابی، متدین و متخصص استفاده کند، تاکید کرد: اگر در نهاد یا دستگاهی ضعفی وجود دارد حتی در سطح وزرا و استانداران باید جابجایی صورت بگیرد و از افراد شایسته تری استفاده شود. 

سعادتی تصریح کرد: به دولت اعلام می کنیم اگر برای تحقق شعار سال لایحه ای دارد، زودتر به مجلس ارائه کند و مجلس هم طرح های لازم را به مجلس می آورد تا انشالله زودتر بررسی‌ شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: ان شا الله با  هم افزایی و یکپارچگی دولت و مجلس و همچنین برنامه های نظارتی مجلس بر وزارت خانه ها و به روز رسانی قوانین حوزه اقتصاد که می تواند مانع زدایی کند، شعار سال تحقق یابد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132632

مهمترین اخبار ایران و جهان: