نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 13:29

۱۵ عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری طی ۲۴ ساعت گذشته

جوانان فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته در کرانه باختری ۱۵ عملیات مقاومتی به ثبت رساندند و نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک مستقیم به سمت جوانان فلسطینی، ۳ نفر از آنها را به شهادت رساندند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری در فلسطین اشغالی امروز یکشنبه گزارش دادند که 15 عملیات مقاومتی بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در مناطق متعدد کرانه باختری به وقوع پیوست.

به گزارش فلسطین «آن‌لاین»، تعداد 6 مورد از این درگیری‌ها در اردوگاه‌ «شعفاط» و شهرک «الخضر» در قدس اشغالی رخ داده که در آن‌ها پرتاب سنگ به سمت نظامیان صهیونیستی به ثبت رسیده است. این درگیری‌ها همچنین به روستای «نبی صالح» در غرب «رام الله»، و «راس شومر» در «طولکرم» و شهرک «الخضر» در «بیت‌لحم» نیز کشیده شد.

منابع محلی اعلام کردند که مبارزان مقاومت فلسطین، پست‌های ایست بازرسی «سالم» و «دوتان» و به مقر نظامیان رژیم اشغالگر در نزدیکی شهرک «مقیبله» در جنین را به گلوله بسته و به سلامت از این منطقه عقب‌نشینی کردند. یک شهرک نشین زن نیز در تیراندازی به شهرک «بسجات زئیف» که در اراضی قدس اشغالی قرار دارد، مجروح شد.

جوانان نیروهای مقاومت مواد منفجره دست ساز را به سمت ایست بازرسی‌های «الجلمه» در جنین و «قلندیا» در شمال قدس اشغالی پرتاب کردند. همچنین جوانان فلسطینی اردوگاه «العروب» در شمال «الخلیل» توانستند نظامیان اشغالگر را با پرتاب مواد آتش‌زا دست ساز (کوکتل مولوتوف) به عقب برانند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی اعلام کردند طی یک هفته گذشته، از 13 ژانویه تا 19 ژانویه 2023، توانستند 250 عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی به ثبت برسانند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی که پنجشنبه گذشته 29 دی ماه «ماهر یونس» اسیر فلسطینی را پس از 40 سال اسارت آزاد کرده بود، امروز صبح نظامیان صهیونیستی او را ربوده و از مکان نگهداری او اطلاعی در دست نیست. منابع محلی در فلسطین اشغالی اعلام کردند که در اثر شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به سمت شهروندان فلسطینی 3 تن از جوانان فلسطینی به شهادت رسیدند.

منابع خبری در فلسطین اشغالی گزارش دادند که نظامیان اشغالگر دو جوان فلسطینی را پس از اینکه به سمت آنها در شرق روستای «العساکره» در شرق بیت‌لحم تیراندازی کردند، آن‌ها را ربوده و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین یک نوجوان 13 ساله را به زعم داشتن چاقو و برنامه ریزی برای انجام عملیات ضد صهیونیستی در منطقه قدیمی قدس اشغالی بازداشت کردند.

طی چند ماه اخیر یورش‌ نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری و بازداشت و به شهادت رساندن فلسطینیان شدت گرفته است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 990432

مهمترین اخبار ایران و جهان: