نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 11:48

روسیه تمام توان نظامی خود را روی عملیات اوکراین متمرکز کرده است

به عقیده کارشناسان نظامی، انتصاب رئیس ستادکل ارتش روسیه، به سمت فرمانده عملیات نظامی در اوکراین، با گسترش وظایف محوله در آینده و نیاز به سازماندهی تعامل نزدیک‌تر بین شاخه‌های مختلف ارتش روسیه مرتبط است و به طور جدی روند اوضاع را تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه، فرمانده جدید گروه مشترک نیروهای نظامی روسی در منطقه عملیات ویژه در اوکراین را منصوب کرد. این وظیفه اکنون بر عهده ژنرال "والری گراسیموف" رئیس ستاد کل ارتش فدراسیون روسیه گذاشته شده است. 

 دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سرگئی سوروویکین - فرمانده کل نیروهای هوا-فضای روسیه، آلیگ سالوکوف - فرمانده کل نیروهای زمینی ارتش و سرهنگ ژنرال آلکسی کیم - معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، به عنوان معاونین گراسیموف منصوب شدند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه یادآوری شده است که افزایش سطح رهبری عملیات ویژه با توجه نیاز به سازماندهی تعامل نزدیکتر بین بخش‌ها و شاخه های نیروهای مسلح ارتش روسیه و همچنین بهبود کیفیت انواع پشتیبانی لازم از نیروها و اثر بخشی  بهتر فرماندهی و کنترل گروه‌بندی‌های نیروهای مسلح مرتبط است. 

در این رابطه، کارشناسان نظامی تاکید می‌کنند که تصمیم در تغییر فرماندهی، وضعیت عملیات ویژه نظامی را به طور جدی ارتقا خواهد داد. 

ولادیسلاو شوریگین، کارشناس برجسته نظامی ابراز عقیده کرده است که انتصاب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه والری گراسیموف به عنوان فرمانده جدید عملیات ویژه  در اوکراین با گسترش مقیاس وظایف تعیین شده در این رابطه در آینده مرتبط است و به طور جدی وضعیت عملیات نظامی ویژه را افزایش خواهد داد. 

شوریگین در این باره توضیح داد: «شما باید درک کنید که در ساختار فرماندهی نظامی ارتش روسیه، رئیس ستاد کل نفر دوم پس از فرمانده کل نیروهای مسلح، یعنی ولادیمیر پوتین است. در برخی موارد جایگاه رئیس ستاد کل ارتش حتی از وزیر دفاع هم بالاتر است. نباید فراموش کنیم که رئیس ستاد کل این حق را دارد که نه تنها به وزارت دفاع، بلکه به سایر نهادهای انتظامی نیز در خصوص وظایف نظامی دستورالعمل صادر کند. علاوه بر این، ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در روند تهیه تسلیحات و تجهیزات نظامی هم نفوذ کلام مهمی دارد.»

این کارشناس توضیح داد که تا همین اواخر سرگئی سوروویکین به عنوان فرمانده گروه مشترک نیروهای نظامی در عملیات ویژه حق صدور دستور به هواپیماهای دوربرد، ناوگان  دریایی، اداره اطلاعات اصلی و برخی بخشهای دیگر را نداشت. او در رابطه با گارد ملی روسیه و سایر سازمان های انتظامی از طریق نهادهای حاکمیتی آنها در تعامل داشت.

شوریگین گفت: «با انتصاب گراسیموف، می توان بدون شوخی گفت که اکنون تمام قدرت نظامی روسیه برای حل و فصل مسائل مربوط به عملیات ویژه نظامی در اوکراین هدایت خواهد شد.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 972432

مهمترین اخبار ایران و جهان: