نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 14:03

اساس کار حوزه و آموزش وپرورش تربیت است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اساس کار حوزه و آموزش وپرورش تربیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنجشنبه آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تبریک میلاد حضرت علی (ع) و امام جواد (ع) و تقارن آن با دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید بدانیم چگونه با دانش آموزان سخن بگوییم و چه چیزی را یاد بدهیم، زیرا دانش آموزان بالاترین و مهمترین عنصر نظام آموزش و پرورش هستند و تمام تشکیلات عظیم آموزش و پرورش صرفاً برای دانش آموزان است.

وی با مهم خواندن فرهنگ و اینکه نفوذ خارجی‌ها عمدتاً از طریق فرهنگ بوده است، افزود: آمریکا وقتی وارد افغانستان شد به عنوان اولین کار محتوای کتاب‌های درسی آن کشور را عوض کرد چون برای این کار برنامه داشتند، زیرا فرهنگ اساس کار است و می‌توان امور آینده کشورها را با این وسیله تغییر داد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: باید توجه کنیم که خارجی‌ها اگر کار عام المنفعه ای هم انجام می‌دهند با برنامه این کار را انجام می‌دهند زیرا اگر غلبه کنند عواطف و فرهنگ ما را در دست خواهند گرفت و آینده کشور را متناسب با خواست خود تغییر می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: همین بی حجابی خانم‌ها که به دستور غربی‌ها و توسط رضا شاه انجام شد برای نیل به آینده مردم و در قبضه گرفتن امور کشور بوده است تا بتوانند سرمایه‌های عظیم ایران را به تاراج برند.

آیت الله علما پیرامون اهمیت تربیت در برنامه‌های کشور تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس را فرزندان ما چگونه مدیریت کردند، در کنار عملیات‌های ظفرمند نظامی کارهای عظیم فرهنگی هم انجام می‌شد، لذا باید طلبه‌های جذب شده در آموزش و پرورش بدانند چگونه با دانش آموزان سخن می‌گویند و رفتار می‌کنند باید به دانش آموزان طریق فکر کردن و اندیشیدن یاد داد تا آنان بتوانند در فضای تعلیم و تربیت به انسان‌های مفیدی تبدیل شوند و اساس کار حوزه و آموزش و پرورش همین تربیت است.

ایشان خاطر نشان ساخت: طلاب باید با حوصله امر مهم تربیت را انجام دهند و در کنار آموزش که انجام می‌شود تربیت را هم به خوبی انجام دهند، زیرا امامین انقلاب توجه خاصی به امر تعلیم و تربیت دارند و این از اهمیت و جایگاه ممتاز تعلیم و تربیت نشأت می‌گیرد، لذا باید به درستی بچه‌ها را تربیت کنیم زیرا اگر این مقوله تربیت درست شود بقیه موارد درست خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1014976

مهمترین اخبار ایران و جهان: