نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:08

۹ دی روز وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

دامغان- امام جمعه دامغان با بیان اینکه ۹ دی روز وحدت و یکپارچگی امت است، گفت: ۹ دی روزی است که گرد یاس و ناامیدی بر چهره دشمنان این انقلاب پاشیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در نماز جمعه دامغان به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سال ۸۸ فتنه گران هشت ماه با فتنه‌های مختلف کشور را درگیر کردند که در طول تاریخ انقلاب سابقه نداشت، تاکید کرد: ۹ دی روز وحدت و یکپارچگی امت ما و همچنین ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: حضور ملت ایران در حماسه به یاد ماندنی و تاریخی ۹ دی سال ۸۸ نشان از بصیرت مردم داشت روزی که دشمنان با هجمه‌های فراوان قصد داشتند به ستون انقلاب و ولایت فقیه آسیب وارد کنند اما با بصیرت و هوشیاری مردم این فتنه نیز خنثی شد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه ۹ دی در تاریخ جهان و انقلاب اسلامی ایران خواهد ماند، بیان کرد: اسلام شناسی، زمان شناسی و دشمن شناسی در کنار ولایت مداری چهار رکن بصیرت هستند، گفت: ملت ایران با اسلام شناسی همراه با بصیرت دینی و شناخت عمیق از اسلام و اعتقادات دینی به اسلام و انقلاب اسلامی ایران اهمیت دادند و در مقابل فتنه گران ایستادگی و مقاومت کردند.

رستمیان تصریح کرد: اعتقاد به دین اسلام بود که ملت ایران را در صحنه نگه داشت و با ولایت مداری خود توانستند حق را از نا حق تشخیص دهند.

وی همچنین به حضور ملت فاطمی ایران در عزاداری بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و در خصوص سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی و سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و هفته نهضت سواد آموزی مطالبی بیان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944076

مهمترین اخبار ایران و جهان: