نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 18:04

صهیونیست‌ها چگونه خانه‌‌ گرم والدین را به زندانی علیه کودکان فلسطینی تبدیل می‌کنند؟

رژیم اسرائیل با اجرای حبس خانگی یا زندانی اداری علیه کودکان فلسطینی زیرسن قانونی، خانه پدر و مادر این کودکان را به زندان و لحظات خوش آن را به کابوسی برای این کودکان تبدیل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی الجزیره امروز سه شنبه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با بازداشت خانگی یا بازداشت اداری کودکانی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌‌اند، می‌خواهد آن‌ها را به انواع بیماری های روحی روانی مبتلا کرده و زمینه را برای ترک تحصیل آن‌ها فراهم کند و با این کار به بنیان خانواده‌های فلسطینی‌ها ضربه بزنند. 

بر اساس این گزارش، «بسام الرجبی»، پسر 16 ساله فلسطینی است که آرزو دارد معلم تاریخ و جغرافیا در یکی از مدارس قدس اشغالی شود، اکنون او به حکم دادگاه رژیم صهیونیستی به دو ماه بازداشت خانگی محکوم شده و نمی‌تواند به مدرسه برود.

بازداشت خانگی برای مدت نامعلوم، یکی از شدیدترین مجازات‌هایی است که کودکان و افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند تا زمان رسیدگی به پرونده هایشان با آن مواجه هستند.

خانواده‌های این جوانان در ابتدای امر، از اینکه فرزندشان آزاد شده و قرار است در بازداشت خانگی باشند، خوشحال می‌شوند؛ زیرا معتقدند که در بازداشت خانگی فرزندانشان در کنار آن‌ها هستند و این امن‌ترین گزینه است. ولی گذشت زمان، بازداشت خانگی به یک کابوس واقعی تبدیل می‌شود به طوری که بعضی از خانواده‌ها زندان را به آن ترجیح می‌دهند.

در همین راستا «فراس الجبرینی»، وکیل بسام الرجبی گفت که کودکان در بازداشت خانگی به بیماری‌های متعدد روحی و روانی مبتلا می‌شوند، بیماری‌هایی از قبیل «پلک زدن های زیاد عصبی» و «اختلالات خواب» که ناشی از بیدار ماندن زیاد در طول شب است.

از عوارض دیگر بازداشت خانگی می‌توان به گوشه‌نشینی و افسردگی شدید کودکان اشاره کرد، که خانواده‌ها آن را گزارش کرده‌اند، بعضی از خانواده‌ها از اعتیاد شدید فرزندان خود به بازی‌های کامپیوتری گله داشتند.

بسام الرجبی امیدوار است مدت بازداشت خانگی او طولانی نشود. او گفت: «اگر حکم من زندان است، ترجیح می دهم همین الان از بازداشت خانگی آزاد شوم و به زندان بروم، نمی‌خواهم بیشتر از این در بازداشت خانگی باشم».

در همین مورد «امجد ابوعصب»، رئیس کمیته خانواده‌های زندانیان بیت‌المقدس، اعلام کرد که مدت بازداشت خانگی به عنوان مجازات زندان به حساب نمی‌آید و این کار رنج و درد والدین و فرزندانشان را که هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اند دو چندان می‌کند.

رئیس کمیته خانواده‌های زندانیان بیت‌المقدس اظهار داشت که این نوع مجازات از سال 2014 پس از شهادت «محمد ابوخضیر» شدت یافته است که به دنبال شهادت وی، خیزش مردمی در اعتراض به زنده زنده سوزاندن وی از سوی سه صهیونیست شکل گرفت و درگیری‌های زیادی رخ داد.

محمد ابوخضیر ساکن محله شعفاط قدس، صبح روز دوم ژوئیه 2014 در حالی‌که در ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز صبح به مسجد می رفت، به دست 3 صهیونیست ربوده شده و در جنگلی به شهادت می‌رسد.

امجد ابوعصب بازداشت خانگی کودکان را یک نوع مجازات بدخواهانه و زهرآگین توصیف کرد که برای  والدین  و فرزندانشان سخت‌تر است.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی با این اقدام می‌خواهد بنیان مقدس خانواده‌ها را تخریب کرده و آن را به زندان تبدیل کند.

امجد ابوعصب اظهار داشت: در این طرح خانواده‌ها با واریز پول هنگفت به حساب صندوق دادگاه جهت ضمانت و نگهداری از فرزندشان خانه برای فرزندشان زندان و خود نیز زندان‌بان آن‌ها خواهند شد.

رئیس کمیته خانواده‌های زندانیان بیت‌المقدس ادامه داد: بچه‌ها دربازداشت خانگی هم سن و سال های خود را از پنجره های خانه‌های خود می‌بینند که در حال رفتن به مدرسه هستند، این در حالی است که آنها نمی‌توانند این کار را انجام دهند. بعد از دو سال که به مدرسه بر می‌گردند با بچه های کوچکتر از خود در یک کلاس می‌نشینند و نسبت به هم کلاسی‌های قبلی خود حداقل دو سال تحصیلی عقب‌تر هستند، که این کار آنها را از ادامه تحصیل ناامید کرده و مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

بسام الرجبی یکی از 214 امین شهروند فلسطینی است که در سال 2022 بر اساس اطلاعات استانداری قدس در انتظار بسته شدن پرونده قضایی است که به بازداشت خانگی محکوم شده است. این پسر نگرانی خود را نتوانست کتمان کند و با ناراحتی گفت: از آینده نامعلوم می‌ترسم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 995632

مهمترین اخبار ایران و جهان: