نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 15:47

۱۹ دی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شد/ مجاهدت رزمندگان در کربلای۵

آرادان - امام جمعه آرادان با بیان اینکه قیام ۱۹ دی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: اگر این قیام رخ نمی‌داد، چندین سال طول می‌کشید تا انقلاب اسلامی به پیروزی دست یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به انتشار مقابله توهین‌آمیز یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی ساواک و توهین به امام (ره) بیان کرد: بعد از انتشار این مقاله خون مردم مسلمان ایران اسلامی به خصوص قم به جوش آمد و فضلا و علما در کنار مردم قیامی علیه شاه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه قیام ۱۹ دی اگر نبود، چند سال طول می‌کشید تا انقلاب به پیروزی برسد، تاکید کرد: در قیام ۱۹ دی، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم که اربعین آنها در تبریز به قیام مردم انجامید و سپس اربعین شهدای تبریز در یزد برگزار شد و به همین شکل اربعین‌ها پشت سر هم گریبان رژیم شاهنشاهی را گرفت و انقلاب پیروزی شد لذا این نشان از اهمیت قیام ۱۹ دی دارد چرا که این قیام زمینه ساز انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه آرادان با اشاره به عملیات کربلای پنج ر روز ۱۹ دی سال ۶۵، بیان کرد: این عملیات در شب شهادت حضرت زهرا (س)، دو هفته بعد از شکست در کربلای چهار که دل‌های دریایی رزمندگان را پر از اندوه کرد، آغاز شد و رزمنده‌های ما از دل تهدیدها فرصت ساختند.

شریفی نیا با بیان اینکه شروع عملیات کربلای پنج تنها دو هفته بعد از کربلای چهار، یک معجزه بود زیرا زمانی که عملیاتی با شکست روبرو می‌شود، حدوداً یک سال طول می‌کشید تا دوباره تجهیزات، روحیه‌ها و … به حالت عملیات بازگردد اما در کربلای پنج شاهد بودیم که این پروسه دو هفته به طول انجامید، گفت: دشمن هفت لایه دفاعی در شلمچه ایجاد کرده بود تا خیال خود را راحت کند اما رزمندگان ما با توسل به حضرت زهرا (س) به دل دشمنان زدند.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ تیپ صدام در برابر ۶۰ تیپ رزمندگان ایرانی ایستادگی می‌کرد و با پنج هزار توپ و تانک بر سر رزمندگان ما گلوله و آتش می‌ریخت، تاکید داشت: رزمندگان شاهکاری کردند که عراق ۵۰ هزار کشته و دو برابر آن مجروح داد و ضربه‌ای بزرگ خورد.

امام جمعه آرادان در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بانوان، بیان کرد: غرب در حالی می‌گوید زن زندگی آزادی، که اتفاقاً ما هستیم که طلبکار آنان محسوب می‌شویم زیرا غرب زن را به بردگی گرفته و تحت عنوان آزادی، زن را به نیروی کار ارزان قیمت بدل کرده‌اند در حالی که زن در اسلام جایگاه ویژه دارد.

شریفی نیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دهان دشمنان کوبیدند، تاکید کرد: دشمنان اعلام می‌کنند «فشار بر روی زنان ایرانی زیاد است و زنان اگر چادر نداشته باشند یا مویشان بیرون باشد نمی‌توانند وارد اجتماع شوند» در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی حکیمانه صحبت‌هایی کردند که تمام تبلیغات چندین ماهه دشمنان درباره زن خنثی شده است.

وی با بیان اینکه همان‌طور که معظم له فرمودند حجاب یک ضرورت است اما هیچکس حق ندارد خانمی که ضعیف الحجاب است را بی دین و ضد انقلاب بپندارد، تاکید کرد: این سخنان حکیمانه دشمنان را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به زانو درآورده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958576

مهمترین اخبار ایران و جهان: