نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 14:15

۵۰ تیم عملیاتی توزیع نیروی برق در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند

ارومیه - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در راستای سرعت بخشیدن به روند خدمت رسانی و اجرای عملیات برق‌رسانی به اقامتگاه‌های اضطراری، ۵۰ تیم در منطقه مستقر شده است.

طاهر کیامهر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اینکه تعداد اردوگاه‌های اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده خوی افزایش می‌یابد، تعداد اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز جهت تسریع در خدمات‌رسانی و برق‌رسانی مطلوب به این اقامتگاه‌ها از ۴۰ به ۵۰ تیم عملیاتی افزایش یافت.

وی اضافه کرد: با افزایش این تیم‌های عملیاتی مستقر در محل، پیش بینی می‌کنیم با تلاش این نیروها عملیات برق‌رسانی به بیش از ۸ هزار چادر اسکان زلزله زدگان انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار کرد: تا زمانی که حتی یک چادر بدون برق باشد، نیروهای عملیاتی شرکت این مناطق را ترک نخواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از برق‌دار شدن چادرهای اسکان اضطراری تازه راه اندازی شده در شهرستان خوی خبر داد و گفت: به همت تلاشگران صنعت برق عملیات برقرسانی به ۴ کمپ جدید اسکان موقت در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به اتمام رسید.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی کمپ‌های اسکان موقت برای مردم این منطقه، ۴ محل اسکان اضطراری در ورزشگاه کارگران، شهرک ولیعصر، دبیرستان رسالت و سالن شهید سلیمانی فیرورق راه اندازی و به همت تلاشگران صنعت برق عملیات کابل کشی و برق‌رسانی به این محل‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: عملیات کابل کشی و برق رسانی به این ۴ محل روز گذشته مورخ ۹ بهمن ماه توسط اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع شروع و تا ساعات پایانی شب به پایان رسید و طی این عملیات ۵۰۰ تخته چادر این محل‌های اسکان برق دار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از پای کار بودن حدود ۱۶۰ نیروی شرکت توزیع برق آذربایجان غربی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: از ساعات اولیه وقوع زلزله ۴۰ اکیپ ۴ نفره از نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در محل مناطق آسیب دیده مستقر و در حال خدمت رسانی به مردم حادثه دیده هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون برق تمام مناطق شهری و روستاهایی که به دلیل زلزله آسیب دیده بود وصل شده و در این مناطق خاموشی نداریم.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۴۴ روز شنبه خوی را لرزاند که بر اثر آن بیش از ۹ هزار واحد آسیب جزئی یا کلی دیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016785

مهمترین اخبار ایران و جهان: