نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 17:14

بازگشت۱۶۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل در منطقه کدکن

با پیگیری‌های آموزش و پرورش منطقه کدکن ۱۶۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل در منطقه کدکن شناسایی و به تحصیل بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین معتمدی با اشاره به طرح شهید محمودوند که  برای شناسایی و بازگشت به تحصیل دانش آموزان تارک تحصیل و بازمانده از تحصیل طراحی شده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های حوزه معاون آموزش و شورای معاونین منطقه کدکن ۱۶۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل در منطقه کدکن شناسایی شدند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه کدکن افزود: دانش آموزان شناسایی شده برای بازگشت به تحصیل به مدارس و مراکز معرفی  و خدمات مشاوره‌ای آغاز شده است، تا وضعیت ترک تحصیل آن‌ها مشخص و اقدامات لازم برای بازگشت به تحصیل وثبت نام آن‌ها فراهم شود.

وی گفت: بدون تردید دانش آموز بی سواد و بیکار، آسیب اجتماعی بیشتری نسبت به دانش آموزی دارد که در حال تحصیل است و یا با مدرک دیپلم فارغ التحصیل شده اند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه کدکن افزود: دراین راستا و در استمرار طرح عدالت آموزشی اهمیت جذب بازماندگان از تحصیل در همه مقاطع تحصیلی مشخص می‌گردد لذا در راه جذب و شناسایی عده‌ای از این عزیزان بیشتر موارد برای بازگشت به تحصیل  دانش آموزان بدلیل سن بالا نیاز به تشکیل کمیسیون خاص است؛ که این امر همزمان با ثبت نام آنان انجام می‌شود.

معتمدی افزود: در این امر همراهی وهماهنگی همه افراد حوزه ستادی اداره آموزش وپرورش کدکن وهمراهی مدیران محترم مدارس، مشاوران و شورای آموزش وپرورش منطقه کدکن بصورت جدی لازم است که درحال اتفاق است.

طبق اصل ۳۰ و ۴۳ قانون اساسی و فصل  ششم سند بنیادین تحول، آموزش و پرورش موظف است زمینه تحصیل رایگان همه ملت ایران را تا مقطع متوسطه فراهم کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 991085

مهمترین اخبار ایران و جهان: