نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 10:22

گزارشی از پرونده جواهرات نیمار/ با یک جنایتکار فراری تماس گرفت و حالا به دادگاه می‌رود!

نیمار همچنان توانمندی‌هایش را برای به دردسر افتادن تحت تاثیر قرار می‌دهد، ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن باید در پرونده جواهرات کثیف به دادگاه برود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نیمار، مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به خاطر ردیابی تماسش با یک جنایتکار فراری باید به دادگاه برود! البته حضورش در دادگاه چندان برای نیمار دردسرساز نخواهد بود، زیرا او فقط به عنوان شاهد باید به پرسش‌های قاضی یک پرونده کلاهبرداری و جنایی پاسخ دهد.

ماجرا چیست؟

حضور نیمار در دادگاه خیلی برای ستاره برزیلی از نظر جنبه عمومی خوشایند نیست. به هر حال این برزیلی شاهد پرونده یک باند تبهکار، پولشویی و حمل و نقل غیرقانونی جواهرات خواهد بود. رئیس این سازمان ادواردو رودریگز سیلوا به نیمار یک گردنبند طلای سفید با الماس فروخت. این جواهر به شکل نام مهاجم برزیلی ساخته شده بود و هزینه آن 106.4 هزار رئال (حدود 19 هزار یورو) بود. همه چیز در ظاهر خوب بود، اما گردنبند به صورت غیرقانونی و بدون مدارک مستند فروخته شد. مانند تقریباٌ تمام جواهرات دیگر این شرکت. همانطور که بازرسان پرونده دریافتند، مبالغ تراکنش‌های اعلام شده توسط این سازمان تبهکار چندین برابر کمتر از درآمد واقعی است. برای مثال فروش گردنبند نیمار 81 درصد از کل سود ثبت شده شرکت را تشکیل می‌دهد.

سیلوا؛ جنایتکار سرسخت

همچنین بررسی‌ها به این نتیجه رسید سایر شرکت‌هایی که با این سازمان وارد معامله شده‌اند، در واقع پوششی بودند. آنها در همان زمان فقط برای پنهان کردن منشاء جواهرات کثیف ایجاد شدند. این شرکت‌ها حتی صورت‌حساب مظنونان را هم ندادند.

 در مورد ادواردو رودریگز سیلوا سیلوا گفته می‌شود او یک جنایتکار سرسخت است. او در سال 2017 به جرم اخاذی به پنج سال و چهار ماه زندان محکوم شده بود. ادواردو به همراه یکی از شرکای خود 160 هزار رئال به یک مردی قرض دادند و انتظار داشتند 9 هزار رئال سود دریافت کنند. با این وجود وام گیرنده تنها بخشی از مبلغ را پس داد و سپس به دلیل فشارهای ایجاد شده خودکشی کرد. بنابراین سیلوا تلاش کرد تا پول خود را از بستگان مرد متوفی پس بگیرد، او خواهان دریافت 900 هزار رئال با محاسبه سود پول قرض‌ داده‌اش بود.

اکنون سیلوا فراری است. سه نفر از هم‌دستان او در پرونده جواهرات پیش از این دستگیر شده‌اند.

آیا نیمار واقعا با یک جنایتکار دوست است؟

حتی بعد از تمام موارد ذکر شده در این گزارش اگر نیمار رابطه‌ای با سیلوا نداشت تا این اندازه مضطرب نمی‌شد. البته نمی‌توان آنها را دوست صمیمی خطاب کرد. اما قطعاً یک رابطه دوستانه بین آنها وجود دارد. ادواردو بارها به نیمار جواهر فروخت و با او عکس گرفت.در سال 2019 حتی به جشن تولد بازیکن برزیلی دعوت شده بود.

نیمار نخستین فوتبالیستی نیست که وارد وقایع جنایی می‌شود. پیش از این او بارها در دادگاه به بهانه‌های مختلفی حاضر شده بود. نیمار علاوه بر جریمه، حکم زندان نیز دریافت کرده بود. با این وجود هر بار بازیکن برزیلی از مجازات رهایی می‌یافت. گفته می‌شود رئیس‌جمهور برزیل به نیمار کمک می‌کند. البته هیچکس نمی‌تواند نیمار را برای همیشه نجات دهد. یکی از همین روزها نیمار به دادگاه می‌رود، شهادت می‌دهد و سپس با آرامش به خانه باز می‌گردد. اگر این مهاجم برزیلی به ارتباط با شخصیت‌های مشکوکی مانند ادواردو سیلوا ادامه دهد، احتمالاً روزی ممکن است به عنوان متهم در دادگاه به پایان خط برسد.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1004241

مهمترین اخبار ایران و جهان: