نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 15:39

سرنوشت «ببر»های آلمان نازی در انتظار «پلنگ» های ارسالی به اوکراین

پس از اعلام آلمان برای ارسال ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین، رئیس دومای دولتی روسیه تأکید کرد که سرنوشت این تانک‌ها مانند سرنوشت تانک‌های «تایگر» ۸۰ سال پیش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس دومای دولتی روسیه، امروز پنجشنبه طی سخنانی تأکید کرد که تانک‌های لئوپارد که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به اوکراین برای جنگ علیه روسیه می‌فرستد، به سرنوشت تانک‌های «تایگر» ۸۰ سال پیش دچار خواهند شد.

بر اساس این گزارش، «ویاچسلاو ولودین» در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: همانطور که تاریخ نشان داده است، همه از شکست آلمان نازی در «استالینگراد» درس نگرفتند. آنگلا مرکل که صدراعظم آلمان بود، جامعه جهانی و مردم خود را فریب داد و به رژیم نازی کی یف کمک کرد تا برای جنگ آماده شود.

وی ادامه داد: اولاف شولتز صدراعظم فعلی آلمان حتی فراتر رفت و تصمیم گرفت تانک‌های آلمانی را برای جنگ علیه روسیه بفرستد. اما سرنوشت این تانک‌ها مانند ۸۰ سال پیش خواهد بود. تانک‌های لئو پارد (پلنگ) مانند تانک‌های تایگر (ببرهای) آلمان نازی در آتش خواهد سوخت.

ولودین در پایان پیام خود نوشت: رهبری آلمان باید سال ۱۹۴۳ را به خاطر بیاورد و به شهروندان خود توضیح دهد که چرا آنها را به داخل جنگ می‌کشاند.

گفتنی است که دولت آلمان پیشتر اعلام کرده بود که تصمیم دارد تانک‌های «لئوپارد ۲» خود را در اختیار اوکراین قرار دهد و قصد دارد دو گردان مجهز به تانک در اوکراین تشکیل دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015141

مهمترین اخبار ایران و جهان: