نیوز سیتی!
18 آذر 1401 - 16:01

ترقی: قوه قضائیه تحت تاثیر فضاسازی‌ دشمن قرار نگیرد/ قاطعیت مقابل اغتشاشگران مطالبه میلیونی مردم است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قوه قضائیه باید بدون هیچ ترس و واهمه‌ای با اغتشاشگران برخورد کند، گفت: قوه قضائیه تحت تاثیر فضاسازی‌های دشمنان انقلاب قرار نگیرد و حکم اسلامی را بدون هیچ دغدغه، ترس و واهمه اجرا کند.

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره لزوم برخورد قاطع با اغتشاشگران گفت: اگر به مطالبه مردم در راهپیمایی ها و تجمعاتی که علیه اغتشاشگران داشتند و همچنین مطالبه خانواده‌های شهدا و مجروحین اغتشاشات اخیر توجه کنیم، مطالبه همه آن‌ها برخورد شدید و قاطع با از بین برندگان امنیت جامعه و اغتشاشگران است. به ویژه افرادی که آلت دست بیگانه بودند و تحت تاثیر دشمنان انقلاب اسلامی در پازل آن ها بازی کرده و تلاش داشتند با ناامن کردن کشور زمینه براندازی و تجزیه کشور را فراهم کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: بدون شک مطالبه میلیونی مردم کشورمان این است که دستگاه قضا با قاطعیت نسبت به این جنایتکاران برخورد کرده و آن‌ها را به عنوان محارب، معاند و لشکر دشمنان انقلاب اسلامی مورد مواخذه و کیفر قرار دهد.

ترقی با بیان اینکه در صورتی که دستگاه قضا در این زمینه کوتاهی یا مسامحه انجام دهد بدون شک اغتشاشگران در آینده دچار حالتی خواهند شد که به رفتارهای مخرب خود ادامه خواهند داد، تصریح کرد: آشوبگران اطمینان خواهند داشت که  ضعف برخورد دستگاه قضا در ایران و یا عدم قاطعیت آن‌ها موجب می‌شود که بتوانند پس از بازسازی توان خودشان به اقدامات مخرب ادامه داده و همچنان آسیب‌های خود را به سرمایه‌های اجتماعی نظام وارد کنند.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی درباره لزوم حمایت مردم از اقدامات دستگاه قضا در برخورد با اغتشاشگران تاکید کرد: در شرایط کنونی مردم به قدر کافی درخواست داده و در تجمعات حضور پیدا کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد اگر قوه قضائیه بخواهد در برابر هجمه رسانه‌های بیگانگان در فضای مجازی از اصول قانونی خود برای مجازات اغتشاشگران و آشوبگران کوتاه بیاید، طبیعی است که مردم باید وارد صحنه شده و مجدداً حمایت خود از دستگاه قضا برای برخورد قاطع با این افراد را اعلام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه قوه قضائیه باید بدون هیچ ترس و واهمه‌ای با اغتشاشگران برخورد کند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود قوه قضائیه تحت تاثیر فضاسازی‌ها دشمنان انقلاب قرار نگیرد و حکم اسلامی را بدون هیچ دغدغه و ترس و واهمه اجرا کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 902685

مهمترین اخبار ایران و جهان: