نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 12:50

جام جهانی قطر| مارتینس: بلژیک قهرمان هم می‌شد، سرمربی‌‌اش نمی‌ماندم

جام جهانی قطر - سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک می‌گوید که تصمیمش برای ترک کادر فنی این تیم ربطی به ناکامی‌اش در جام جهانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روبرتو مارتینس پس از ناکامی تیمش در صعود به مرحله حذفی جام جهانی، اعلام کرد که به 6 سال همکاری‌اش با بلژیکی‌ها پایان می‌دهد.

سرمربی شیاطین سرخ که خیلی‌ها تیم او را دارای بهترین نسل از فوتبالیست‌های بلژیک می‌دانند، در مدت حضورش در این تیم هیچ جامی کسب نکرد و حذف شدن از مرحله گروهی جام جهانی تاریک‌ترین نقطه در کارنامه کاری این مرد اسپانیایی در بلژیک را هم به ثبت رساند.

او پس از پایان بازی تیمش در دوحه گفت: این آخرین بازی من در تیم ملی بلژیک بود و خب خودتان می‌توانید تصور کنید که چقدر برایم احساسی است. هر اتفاقی که در این رقابت‌ها رخ می‌داد، چه قهرمان می‌شدیم چه مانند الان از مرحله گروهی حذف می‌شدیم، تغییری در تصمیم من برای پایان دادن به کارم در تیم ملی بلژیک ایجاد نمی‌شد. تصمیمم هیچ ربطی به حذف‌مان از مرحله گروهی ندارد. الان وقت آن است که بپذیریم این آخرین بازی من در تیم ملی بلژیک است.

روبرتو مارتینس افزود: به جام جهانی که می‌آید باید سه بازی انجام دهید و ما فقط یک بازی انجام دادیم. در دو بازی اول‌مان ترسو بودیم نه تیمی که من می‌شناسم. ما تحت تأثیر سر و صداهایی قرار گرفتیم که از بیرون می‌شنیدیم و احساس می‌کردیم مسئولیت بسیار سنگینی روی شانه‌های‌مان قرار دارد. همین مسئله سبب شد که ترس از باختن ذهن‌مان را مشغول کند و اینکه ممکن است حذف شویم و همین موضوع مانع صعودمان شد. اگر بازی‌ خودمان را انجام می‌دادیم و بلژیک واقعی بودیم، قطعاً بهتر از این‌ها نتیجه می‌گرفتیم.

بهترین دستاورد بلژیک با هدایت روبرتو مایتنس، کسب مقام سومی جام جهانی 2018 پس از غلبه بر برزیل در یک چهارم نهایی و انگلیس در بازی رده‌بندی بود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 892841

مهمترین اخبار ایران و جهان: