نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 20:30

درخواست از رئیس جمهور برای بررسی وضعیت کم‌آبی در مازندران

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از درخواست اخیر خود از رئیس جمهور برای حضور وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی در مازندران جهت بررسی وضعیت کم آبی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، منصورعلی زارعی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان میاندورود در سال جدید اظهار کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در پیام‌های نوروزی و سخنرانی هایشان بر موضوع اقتصاد است که مهار تورم و رشد تولید در سال جاری فرمان ایشان می‌باشد لذا همه ظرفیت‌های شهرستان میاندورود باید ‌‌برای تحقق شعار سال بسیج شوند.

وی افزود: اگر مهم ترین اولویت همه مدیران در حوزه مسؤولیت‌شان، اشتغال و سرمایه‌گذاری باشد، مشکلات اقتصاد که محور آن مهار تورم است محقق خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقادم بر این است حتی بخشداران هم می‌توانند در حوزه اشتغال نقش آفرین باشند؛ آنها می‌توانند با رصد وضعیت این حوزه و ارائه اطلاعات مناسب به فرماندار و رئیس اداره کار و تعاون شهرستان نقش قابل توجهی را ایفا کنند.

*اقتصاد دریاپایه باید عملیاتی و اجرایی شود

ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مازندران گفت: من بارها بر تمرکز برنامه‌ریزی‌ها در موضوع اقتصاد دریاپایه که مورد اشاره ریاست محترم جمهور بود، تأکید کردم؛ مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیر خود با نگاه عمیق خود این موضوع را مطرح کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت اقتصاد دریاپایه و همچنین کریدور شمال جنوب برای بهبود وضعیت اقتصادی و پیگیری جدی آن تا حصول نتیجه تأکید کردند؛ نکته اینجاست که ۱۵ کشور در همسایگی کشور هستند و ۲ هزار میلیارد مبادلات اقتصادی با این همسایگان وجود دارد که متاسفانه تنها ۲ درصد از آن سهم مازندران می‌باشد؛ این میزان باید افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به درخواست اخیر خود از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی برای حضور وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی در مازندران جهت بررسی وضعیت کم آبی که گریبانگیر استان شده است، اشاره و خاطرنشان کرد: قطعاً تا حصول نتیجه لازم این موضوع حیاتی را پیگیری خواهم نمود.

پایان پیام/۳۱۴۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132141

مهمترین اخبار ایران و جهان: