نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 12:02

خدمات رسانی به ۱۷۰ هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی فارس

شیراز-رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در تعطیلات نوروز امسال، حوزه درمان استان در بخش اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان، پذیرای ۱۷۰ هزار و ۲۲۲ مورد مراجعه مردمی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید وحید حسینی در این خصوص بیان کرد: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام سه هزار و ۷۳۹ مورد عمل جراحی، به ۱۰ هزار و ۳۱۰ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، خدمات درمانی موردنیاز ارائه شد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس دیگر محور تلاش‌های مجموعه سلامت استان را در روزهای آغازین سال ۱۴۰۲، در حیطه اورژانس و مأموریت‌های امدادی عنوان کرد و از انجام ۱۱ هزار و ۹۰۸ مأموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ فارس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گفته حسینی، از حدود ۱۲ هزار مورد مأموریت انجام شده از سوی امدادگران اورژانس فارس، هزار و ۹۳۸ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

او با اشاره به انجام هشت سورتی پرواز بالگردهای اورژانس هوایی فارس در ایام تعطیلات نوروز امسال ادامه داد: امدادرسانی به ۱۵۲ مورد مسمومیت با گاز منواکسیدکربن، بخش دیگری از تلاش‌های امدادگران اورژانس فارس در تعطیلات نوروزی بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126741

مهمترین اخبار ایران و جهان: