نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 16:24

مردم با حضور در راهپیمایی نشان دادند ارزش دین و داشتن حکومت اسلامی بیش از هر چیزی است

خطیب نمازجمعه شیراز ضمن تشکر از مردم شیراز و فارس برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ملت ایران با بصیرت و اندیشه پاک خود مسائل را تحلیل کردند و دانستند که ارزش دین و داشتن حکومت اسلامی بیش از هر چیزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز ضمن تشکر از ملت ایران و مردم استان‌ فارس برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اظهار کرد: ملت ایران با بصیرت و اندیشه پاک خود مسائل را تحلیل کردند و دانستند که ارزش دین و داشتن حکومت اسلامی بیش از هر چیزی است. جا دارد به ملت ایران افتخار شود و آنها تشکر شود؛ دشمن خوابش را ببیند که بتواند دل این مردم را از اسلام، امام، شهدا و رهبری معظم انقلاب اسلامی جدا کند.

آیت الله دژکام بیان کرد: در هفته آینده روز اقتصاد مقاومتی را در پیش داریم؛ در حال حاضر عمده گله‌مندی‌هایی که در کشور وجود دارد مربوط به مسائل اقتصادی است؛ این تنها به کمبود درآمد محدود نمی‌شود، بحث سر این است که درآمدها عادلانه توزیع نمی‌شود؛ باید عدالت در این زمینه برقرار شود.

وی با اعتقاد به اینکه عدالت یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: بی عدالتی باید جبران شود و وظیفه ثروتمندان در این مسیر بیشتر است، آنها باید به تهی دستان کمک کنند تا عدالت ایجاد شود؛ مسئله اقتصاد مقاومتی به معنای سختی کشیدن نیست بلکه اقتصاد مقاومتی برای برقراری عدالت در کشور است.

دژکام به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: عده‌ای تصور می‌کنند تنها راه حل مشکلات اقتصادی این است که تسلیم آمریکا شویم و آمریکا به هر قیمتی نفت ما را بخرد و از ما سوء استفاده کند. ما در زمان شاه این را تجربه داشتیم، در آن زمان ایران در منطقه ژاندارم آمریکا بود و نفت از ایران خریداری می‌شد اما پول نفت به ملت ایران تعلق نمی‌گرفت. باید این سیاست را تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی دو کار را با هم انجام می‌دهد. اقتصاد مقاومتی باعث افزایش درآمد و توزیع عادلانه درآمد در کشور می‌شود و با تحقق این امر همه در حد یک زندگی متعارف بهره‌مند می‌شوند؛ بدون شک جوانان و نیروهای تحصیل کرده کارآمد ما از عهده این کار و پیاده کردن سیاست اقتصاد مقاومتی بر خواهند آمد به شرط اینکه جای پای یک تیم جوان، کارآمد فهیم و اهل اقتصاد در دولت باز شود. دولت باید به ساماندهی یک تیم جوان در عرصه اقتصاد بپردازد.

او با اشاره به این مصرع که «بنده اویم و از هر دو جهان آزادم» گفت: اگر بنده خدا باشیم از همه چیز آزاد هستیم خدا به ما اختیار می‌دهد اما آنچه خدا می‌گوید به نفع ماست‌؛ می‌توانیم آزادانه دستور دین را انتخاب کنیم و فرمان ببریم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه به بهانه آزادی نباید پشت پا به بندگی خدا بزنیم،گفت: نیاید بگذاریم شیاطین فضای شهر را پر از گناه، آلودگی، فحشا، منکر کنند و هر غلطی که می خواهند بکنند. خدا می‌فرماید دنبال کار شیاطین نروید؛ شیطان امر به فحشا، منکر، کشف حجاب و رفتارهای جنسی ناروا می‌کند. باید جلوی شیطان بایستید وگرنه خودتان و دودمان‌تان را به باد می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: در حال حاضر شیطان برنامه‌ریزی عجیبی کرده و تمام قوای خود را برای رواج فحشا و منکر گذاشته است؛ دشمنان سیاست اندلسی کردن ایران را در پیش گرفته‌اند؛ باید مقاومت کرد و با کسانی که این کارهای زشت را انجام می‌دهند برخورد شود. البته یک سری کارها، کارهای ایجابی است؛ باید مراقب جوانان باشیم.

وی بیان داشت: مسئولان اجتماعی باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند که بتوان از اتفاقات ناخوشایند در جامعه توسط جوانان پیشگیری کرد. بایستی جوانان را از دام دشمنان نجات دهیم. زمینه ازدواج آسان باید فراهم شود. پیگیری برای تحقق این امر و انجام این نوع اقدامات نیمه کاره در استان رها می‌شود.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: همه مسئولان و مراکزی که خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند باید برای فراهم کردن شرایط ازدواج آسان تلاش کنند تا خود به خود جلوی موارد فحشا و بی‌عفتی گرفته شود؛ مسئولان و خانواده‌ها باید بازار دشمنان را کساد کنند؛ دین باید در این عرصه تقویت شود. باید از مرزهای عفاف دفاع کنیم و ازدواج آسان را سامان دهند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042041

مهمترین اخبار ایران و جهان: