نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 16:11

ماهیت دروغین حقوق بشر غربی در زلزله سوریه نمایان شد

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: موضوع طرفداری از حقوق بشر که غربی‌ها عنوان می‌کنند دروغی بیش نیست و مشاهده کردیم که هیچ توجهی به این مردم زلزله زده نداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه امروز اردستان با اشاره به مبعث حضرت محمد (ص)، اظهار داشت: حضرت محمد (ص) در چنین روزی در غار حرا با نزول آیات سوره علق به بعثت رسید تا اخلاق بزرگوارانه را به اتمام برساند؛ حضرت محمد (ص) از جمله پیامبرانی است یک رسالت جهانی و بی‌نظیر را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه اکنون حدود دو میلیارد نفر در جهان به رسالت جهانی حضرت محمد (ص) اعتقاد دارند، افزود: پیامبر اکرم (ص) معجزات فراوانی داشت؛ از علامه طباطبایی نقل شده که با فرض اینکه پیامبر اکرم معجزه‌ای هم نداشتند، می‌توان گفت که تربیت امام علی (ع) یک معجزه از سوی رسول گرامی اسلام است.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: دشمنان در عربستان و حجاز که باید پایگاه تولید و نشر معارف دینی باشد کتابی را درباره یزید منتشر کرده و او را امیرالمومنین خوانده و تبلیغ می‌کنند؛ ما باید با تبلیغات مناسب برای مقابله با این نوع بدعت‌ها استفاده کنیم.

دهشیری با اشاره به حلول ماه شعبان و اینکه شعبان ماه سرور و شادی است و در آن شهادتی وجود ندارد، بیان کرد: امام صادق (ع) ماه شعبان را ماه شفاعت نامیده‌اند و این ماهی است که در آن برای ملت مسلمان و به خصوص شیعه برخلاف ماه محرم که ولادتی ندارد، سراسر شادی است.

وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: مردم در این راهپیمایی افتخارآفرین با حضور پرشور حماسه سازی کردند و رهبر انقلاب نیز این روز را شنبه خاص و مخصوص نامیدند همچنین به تعبیر رهبری مردم برای جمهوری اسلامی و قدردانی از نظام آمدند.

امام جمعه اردستان با اشاره به سفر ریاست جمهوری به چین، خاطرنشان کرد: این سفر با وجود تهدیدها و صحبت‌های دشمنان، سفر پرباری بود و رئیس جمهوری حضوری مقتدرانه در کشور چین داشتند که امیدواریم به زودی برکات سفر برای ملت آشکار شود.

دهشیری با اشاره به شهدای اول اسفند ۶۴ و روز روحانیت و دفاع مقدس، بیان کرد: شهید محلاتی و یارانش در این روز در یک سفر هوایی، هواپیمای آنها مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت و به شهادت رسیدند و یکی از این افراد نیز شهید طباطبایی‌نسب از منطقه ما است.

وی با اشاره به ابراز همدردی ملت ایران با مردم زلزله زده کشورهای دیگر، تاکید کرد: موضوع طرفداری از حقوق بشر که غربی‌ها عنوان می‌کنند دروغ است و مشاهده کردیم که چه رفتاری با مردم سوریه داشتند و هیچ توجهی به این مردم زلزله زده نداشتند.

مسئولان اصفهان تکلیف شورا و شهرداری اردستان را مشخص کند

امام جمعه اردستان با اشاره به قرارگیری در آستانه سال جدید، زیباسازی شهری را برای جذب گردشگر خواستار شد و گفت: کاندیدای شهرداری اردستان به مرکز استان معرفی شده و از مسئولان می‌خواهیم که معطل نکنند و تکلیف شورا و شهرداری اردستان را مشخص کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041985

مهمترین اخبار ایران و جهان: