نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 11:06

انقلاب اسلامی یک فتح‌الفتوح در انسان‌سازی و کادرسازی است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت روایت دارایی‌های انقلاب اسلامی که روایت پیشرفت است، گفت: انقلاب اسلامی یک فتح الفتوح در انسان سازی و کادرسازی است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه رویداد فرهنگی رسانه‌ای «مبینا» در مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) قم اظهار کرد: خداوند به پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید ما قرآن را بر تو نازل کردیم تا آنچه بر آن‌ها نازل شده را برای مردم تبیین کنی؛ خداوند قرآن را بر قلب پیامبر(ص) نازل می‌کند تا او برای مردم تبیین کند. از این فرمایش مشخص می‌شود که به تعبیر مفسران فطرت بر انسان نازل شده و آن را نمی‌شناسد و انسان نیاز به خودشناسی دارد، بنابراین باید قرآن نازل می‌شد تا فطرت تبیین و انسان خودش را بشناسد.

وی یکی از مراحل جهاد تبیین را خودشناسی ذکر کرد و گفت: قضیه جهاد تبیین به عنوان جهاد آخرالزمانی و جهاد متصل به ظهور، جهادی است که ما را برای شنیدن آخرین حرف‌های ولی الله آماده می‌کند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در اندیشه‌های امام خمینی(ره) سه موضوع قابل بسط وجود دارد که باید خوب روایت کنیم تا مجاهد این عرصه باشیم؛ نخست روایت دارایی‌های انقلاب اسلامی (روایت پیشرفت) است زیرا انقلاب اسلامی یک فتح الفتوح در انسان سازی و کادرسازی دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین کار پیامبر(ص) انسان‌سازی است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) می‌فرمودند بزرگ‌ترین معجزه پیامبر اکرم(ص) تربیت شخصی به نام علی ابن ابی طالب(ع) بود که یک انسان همه کاره عالم که روحش متحد با روح پیامبر(ص) است و نفسش توحید را لمس کرده است.

حریزاوی تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری در حال تربیت نسل هستند ما نیز در جهاد تبیین باید دارایی‌های اسلام و کادر تربیت شده انقلاب اسلامی را روایت کنیم.

وی با بیان اینکه روایت انسان به عنوان مهم‌ترین سرمایه و دارایی انقلاب اسلامی، گام اول در جهاد تبیین است، افزود: ما تقاضای جدی داریم که در رویدادهای محله‌محوری افرادی را شناسایی و کشف کنید که روایت شدنی هستند و جامعه به آن‌ها تمایل پیدا می‌کند و مردم مشتاق الگوبرداری از آن هستند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بسیاری از افراد در اطراف ما مانند دختران ورزشکار باحجاب این گونه هستند که باید به آنان بها داد و طبق فرموده امام خمینی(ره) تبلیغ، نشر خوبی‌هاست و این گام نخست ما در جهاد تبیین است.

وی گفت: مهم‌ترین روایت ما روایت انسان کامل و انسان راه یافته و قوم قیام کرده است. فرد باید اول علیه خودش قیام کند و بعد حرکت بخش جمع باشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: موضوع دوم روایت دشمن است. دشمن را باید خوب روایت کرد. صفت‌هایی مانند دشمن خبیث، ابلیس، شاگردان ابلیس، جریان ابلیس و ابلیس بین‌الملل باید به درستی و واقع‌گرایانه روایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی که دشمن فتنه می‌کند و مردم را فریب می‌دهد باید فتنه و فریب را روایت کرد، گفت: خداوند می‌گوید از قدم‌های شیطان پیروی نکنید چون اگر از قدم‌های شیطان پیروی کنید از خود شیطان هم پیروی خواهید کرد، لذا مادامی که در جبهه حق هستیم مورد هجوم هستیم و موظف هستیم که ضعف دشمن را روایت کنیم.

حریزاوی تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن خوب برنامه‌ریزی کرد اما محاسبه‌اش غلط بود و فکر می‌کرد مردم ایران از اساس بی‌دین هستند در صورتی که مردم ایران در اساس دین‌دار هستند. به عنوان مثال در صورتی که میانگین شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سال‌های اخیر ۲۵ درصد بود در سال جاری ۳۴ درصد شرکت کردند.

وی گفت: مردم در شرایط سخت اقتصادی هستند ولی از دین‌شان دست بر نمی‌دارند لذا باید دین، دین‌داری، امید و صداقت مردم را روایت کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سومین گام جهاد تبیین که امری زیربنایی و به خصوص برعهده طلبه‌ها است روایت استواری اندیشه است. ما مبانی دینی و فقهی بسیار استواری داریم که کافی است جوان امروز ما کتاب‌های اندیشه‌های شهید مطهری را مطالعه کند تا در برابر شبهات بیمه شود.

وی با تاکید بر اینکه ما موظفیم اندیشه و اندیشیدن را روایت کنیم، گفت: استاد مطهری می‌گفت: «من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه‌ها را». همچنین در کتاب «ولاها و ولایت‌ها»ی شهید مطهری پایه‌های اندیشه اجتماعی اسلام و نظریه امامت تبیین شده که باید روایت شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ما موضوعات زیادی در جهاد روایت و جهاد تبیین داریم که هنوز روایت نشده است. مقام معظم رهبری تاکید داشتند قبل از این که دشمن روایت کند، شما آن‌ها را روایت کنید.

وی تصریح کرد: در تبیین و روایت این سه گام اصلی و در موضوعاتی که احساس می‌کنید باید وارد آن شوید خسته نشوید و دیگران را هم به روایت‌گری دعوت کنید و بدانید مهم‌ترین روایت، روایتی است که مورد قبول خداوند و خالصانه باشد.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران رویداد مبینا گفت: امیدوارم محصولاتی که در رویداد مبینا پدیدار می‌شود محصولات فاخری باشد.

گفتنی است رویداد فرهنگی رسانه‌ای مبینا در دو سطح جوانه‌ها و حرفه‌ای‌ها و در دو بخش نوشتاری و نرم افزاری با حضور جمعی از طلاب خواهر با مشارکت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

پایان پیام/78032

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053785

مهمترین اخبار ایران و جهان: