نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 12:17

مأموران شاهنشاه به راننده گیلانی هم رحم نکردند

شهید محمدصادق بیابانگردی در غروب روز ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در تظاهرات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی در خیابان صیقلان رشت به دست مأموران حکومت پهلوی، بر اثر اصابت گلوله مجروح و در بیمارستان به فیض عظیم شهادت‌ نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید محمدصادق بیابانگردی در تاریخ ششم خرداد ماه سال ۱۳۲۶ در یک خانواده مومن و مذهبی در شهرستان رشت دیده به جهان گشود.

وی در مدرسه ابتدایی حجتی رشت فعالیت تحصیلی خود را آغاز کرد اما با توجه به اینکه در این ایام، پدر خود را از دست داد و گرد یتیمی بر سرش نشست به ناچار ترک تحصیل کرد و سرپرستی خانواده را بر عهده گرفت و با اتمام مقطع ابتدایی و با توجه به شرایط اقتصادی آن زمان و وضعیت خانواده به شغل آزاد مشغول شد.

او با کسب تجربه در حرفه رانندگی به این شغل پرداخت و بعدها راننده اتوبوس شد و بنا به سنت پیامبراکرم(ص) در سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و ثمره این زندگی مشترک یک فرزند دختر بود.

اوایل انقلاب که مردم با کمبود سوخت مواجه بودند به مردم کمک می‌کرد و در جریان حرکت‌های انقلابی و تظاهرات مردمی راننده اتوبوس بود وقتی به تهران می رفت در راهپیمایی شرکت می‌کرد.

با گسترش موج انقلاب در اکثر شهرهای کشور، هر روز تظاهرات و راهپیمایی‌های بزرگی در شهر رشت برگزار می‌شد و او نیز کنار مردم در این تظاهرات شرکت می‌کرد و با وسیله نقلیه خود در انتقال مردم به منظور شرکت در تظاهرات نقش به‌سزایی داشت.

او در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی همواره با مردم همراه بود و در روز ورود حضرت امام خمینی(ره) نیز فعال بود و بی‌تابی می‌کرد.

 او بسیار مهربان و رئوف بود و علاقه خاصی به خانواده و مردم داشت و تعلقات و وابستگی‌های دنیوی را رها کرده بود و فقط به معبود حقیقی‌اش می‌اندیشید.

شهید محمدصادق بیابانگردی سرانجام در غروب روز ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در تظاهرات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی در خیابان صیقلان رشت که به منظور تسخیر کلانتری شماره سه صورت گرفته بود، به دست مأموران حکومت پهلوی، بر اثر اصابت گلوله مجروح شد و در بیمارستان به فیض عظیم شهادت‌ نائل آمد.

آری او عاشق شده بود، عاشقی پاکباز که صفا و یکرنگی سراسر وجودش را فرا گرفت و همانند کبوتری عاشق پرواز کرد به جانب دوست شتافت و با دیدن نوری از انوار الهی مستانه و عاشقانه خود را بر آن نور زد و جان خود را نثار معشوق ازلی کرد.

پیکر پاک و مطهر شهید محمدصادق بیابانگردی پس از تشییع باشکوه مردم شهیدپرور شهرستان رشت در گلزار شهدای تازه‌آباد به خاک سپرده شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037741

مهمترین اخبار ایران و جهان: