نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 18:21

برنامه‌های وزنه‌برداری ایران برای حضور موفق در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

رئیس فدراسیون وزنه برداری برنامه‌های این فدراسیون قبل از المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سجاد انوشیروانی در مجمع انتخاباتی هیات وزنه‌برداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فدراسیون وزنه‌برداری در راستای استعدادیابی این رشته و تحول در آموزش برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه برای تحقق این برنامه‌ها و اختصاص بودجه مناسب به این فدراسیون شبانه‌روز تلاش می‌کنیم، افزود: فدراسیون تفاهم‌نامه‌هایی با ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش و ورزش دانش‌آموزی و دانشجویی منعقد کرده است.

وی بیان کرد: اقداماتی که فدراسیون وزنه‌برداری انجام داده طی ۱۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده علی‌رغم مشکلات بیش از ۵۰ وزنه‌بردار خانم و آقا در رده‌های سنی مختلف در اردوی تیم ملی هستند و معتقدیم باید قهرمان‌پروری به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انوشیروانی به برنامه‌های فدراسیون قبل از المپیک پاریس اشاره و عنوان کرد: وزنه‌برداران تیم ملی آماده شرکت در مسابقات جهانی این رشته که دو ماه آینده خواهد بود می‌شوند و ۱۰ روز بعد از مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی هانگژو چین را پیش رو خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: بعد از این مسابقات وزنه‌برداران آماده شرکت در المپیک پاریس۲۰۲۴ که اردیبهشت سال آینده است می‌شوند و با توجه به توقعی که مردم از وزنه‌برداری دارند امیدواریم در مسابقات المپیک درخشان ظاهر شویم.

وی با اشاره به اینکه وزنه‌برداری نوساناتی داشته اما در تلاش هستیم رو به جلو گام برداریم گفت: تمام خانواده وزنه‌برداری و پیشکسوتان این رشته به کمک فدراسیون آمدند و روزهای خوبی در انتظار وزنه‌برداری است.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب مجدد عبدالرحیم کاظمی به عنوان رییس هیات وزنه‌برداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزنه‌برداری استان به خصوص در حوزه بانوان موفقیت‌های خوبی کسب کرد که حاصل برنامه‌ریزی خوب در چهار سال اول بود.

انوشیروانی با اشاره به ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در حوزه وزنه‌برداری افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه خوزستان می‌توانند مکمل خوبی در وزنه‌برداری باشند و همدیگر را در این زمینه یاری کنند.

وی از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی استان اردبیل در تیرماه خبر داد و گفت: در صورتی که وزنه‌برداران خانم و آقا از استان کهگیلویه و بویراحمد در این دوره از مسابقات رکوردهای خوبی ثبت کنند به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268885

مهمترین اخبار ایران و جهان: