نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 16:52

پیش بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز و فردا شاهد بارش های رگباری توام با رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ بویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی خواهیم بود.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، در ساعات بعدازظهر امروز و فردا شاهد بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ بویژه در نیمه شمالی استان خواهیم بود که امروز ایجاد آبگرفتگی و رواناب با احتمال سیلاب در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین بتناوب تا روزهای پایانی هفته با توجه به افزایش گرادیان فشار، در برخی نقاط بویژه نواحی بادخیز استان وزش باد شدید لحظه‌ای توأم با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه با تداوم هوای گرم، انتظار داریم اواسط هفته دمای استان ۳ تا ۵ درجه سلسیوس نسبت به امروز افزایش یابد.

آهنگرزاده وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا یکشنبه را صاف گاهی افزایش ابر در بعدازظهر افزایش سرعت باد پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۴۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مشهد مقدس بین ۱۹ و ۳۵ درجه سلسیوس و بیشترین میزان بارش از جغتای ۰.۴ میلیمتر و حداکثر سرعت وزش باد از سبزوار ۷۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259341

مهمترین اخبار ایران و جهان: