نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 07:52

خانواده‌ها کرونای مواد مخدر را جدی بگیرند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: ماده مخدر گل همچون بیماری کرونا نابودگر و خطرناک بوده که باید خانواده مراقب بوده و آن را جدی بگیرند.

گلستان - فاطمه ععبدی: نام گذاری این ماده مخدر خطرناک با نام " گل" و تبلیغات آن به عنوان یک ماده گیاهی بی ضرر از سیاست های اتاق فکر مافیای مواد مخدر می باشد. 

میزان تخریب این ماده مخدر که باعث تغییر ژنتیک می‌شود، برای نابود و زمین گیر کردن نوجوانان و جوانان به عنوان نیرو های مولد کشور، مطلبی بسیار حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه کرد. 

باید در نظر داشت که سیستم توزیع مافیای مداد مخدر به جد به دنبال توسعه بازار مصرف و افزایش میزان آسیب در نظام اجتماعی کشور می باشد. متاسفانه این مشکلات در دراز مدت قابل تامل است و برای سلامت روان و جسم افراد مصرف کننده مشکلاتی به وجود می آورد که قابل ترمیم نیست. 

مهدی طالبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره خطرات ماده مخدر" گل" اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و سوء مصرف مواد مخدر به ویژه "گل"، نیاز است تا خانواده ها و اقشار مختلف جامعه در این حوزه اطلاعات وسیع داشته و اهتمام جدی به این موضوع داشته باشند.

وی تصریح کرد: شدت و میزان آسیب این ماده مخدر با ماده مخدر" شیشه" و مواد صناعی nps ها برابری کرده و نگران کننده است

 در ماده مخدر" گل" سه سرشاخه مهم شامل مخدر، محرک و توهم زایی شامل می‌شود و بر پایه های مغز و سلول‌های مغز تاثیر مستقیم و بسیار مخربی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان خاطرنشان کرد: افرادی که دچار سوء مصرف این مواد می شوند، این ماده تبعات جبران ناپذیری به حافظه کوتاه مدت و بلند مدت آنها وارد کرده که اغلب قابل جبران نخواهد بود.

وی ادامه داد: خانواده ها با کسب اطلاعات وسیع و موثر در این حوزه و در راستای مصون سازی خانواده باید هر روز این سه سوال: فرزندم کجاست؟ با چه کسی بوده و چکار می کند را از خود بپرسند و اگر نتوانند به طور شفاف در ذهن خود پاسخگوی این سوالات باشند قطعا فرزندشان در معرض خطر خواهد بود.

طالبی با بیان اینکه هزینه پیشگیری بسیار کمتر از هزینه درمان است گفت: باید توجه داشت که در حوزه پیشگیری یک تومان هزینه شود برابر با ۱۰ تومان حوزه درمان بوده و چه بسا که در حوزه درمان نتوان آسیب های وارده را از بین برد.

وی با اشاره به علائم سوء مصرف ماده مخدر"گل" بیان کرد: افراد دچار سوء مصرف ماده مخدر" گل" اغلب پرخاشگر شده و ثبات رفتاری ندارند؛ در ساعات تردد آنها تغییر ایجاد شده ، پراشتهاتر شده، ساعت خواب و بیداری آنها نامنظم می شود. با وجود چنین علائمی خانواده ها سریعا در جهت پیشگیری و درمان اولیه اقدام نمایند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ابراز کرد: ماده مخدر" گل" یک ماده اصلاح ژنتیک شده توسط دولت های استکباری برای شدت بخشیدن به آسیب های وارده به فرد مصرف کننده است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1248441

مهمترین اخبار ایران و جهان: