نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 12:22

اکبرپور: مدیر استقلال بودم قرارداد ساپینتو را 5 ساله تمدید می‌کردم/ داور دربی باید خارجی باشد

بازیکن اسبق استقلال گفت: اگر مدیر استقلال بودم قرارداد ساپینتو را نه برای یک سال، بلکه برای 3 یا حتی 5 سال تمدید می‌کردم.

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط استقلال در آستانه فینال جام حذفی، اظهار داشت: همه می‌دانند استقلال فوتبال روان و تماشاگر پسندی ارائه می‌دهد. بازی‌های پرگل این تیم نشان می‌دهد که به خوبی کار شده و اگر در دربی فینال مشکلات داوری به وجود نیاید، استقلال می‌تواند به راحتی برنده این مسابقه شود.

وی افزود: تیم پرسپولیس هم مهره‌های خوبی دارد اما استقلال تیمی یک دست‌تر است. همه بازیکنان با تمام وجود برای تیم بازی می‌کنند. این استقلال قبل از دربی گذشته، فوتبال خیلی خوب و روانی ارائه می‌کرد. بعد از دربی هم شرایط خوب خودش را داشت و باز هم شاهد نتایج پر گل بودیم. حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آمده بود اما استقلال بازی‌های پرگل، زیاد داشته که نشان می‌دهد می‌تواند در هر بازی گل‌های زیادی بزند.

مهاجم اسبق استقلال در خصوص اینکه با توجه به تاثیر اشتباهات داوری در بازی‌های لیگ خواسته آبی‌ها استفاده از داور خارجی برای فینال جام حذفی است، گفت: همیشه گفته‌ام برای دربی باید داور خارجی بیاید. چون هر دو تیم هواداران زیادی دارند اگر داور ایرانی باشد و سهوا اشتباهی هم داشته باشد، مشکل ساز می‌شود اما اگر داور خارجی باشد همه قبول می‌کنند چون می‌دانند رنگ براش مهم نیست.

وی تصریح کرد: در همین دربی گذشته، پنالتی که گرفته نشد شبهه ساز شد ولی اگر داور خارجی بود این حرف و حدیث‌ها به وجود نمی‌آمد. ضمن اینکه حضور داور خارجی به نفع تیم حریف هم هست. اگر داور ایرانی باشد و خطایی در محوطه جریمه استقلال را نگیرد، آن‌ها ناراضی می‌شوند. می‌گویند داور عمدا نگرفت و طرفداری کرد. بنابراین برای اینکه این شبهه‌ها به وجود نیاید و برای داوران ایرانی مشکل ایجاد نشود، بهتر است داور خارجی بیاورند. زمان ما هم این حرف و حدیث‌ها بود. در یک دربی، یک بر صفر جلو بودیم. داور خارجی بود، برای پرسپولیس پنالتی گرفت و بازی یک-یک شد. همه گفتند اشتباه کرده اما اگر داور ایرانی بود حرف و حدیث زیاد می‌شد.

اکبرپور در مورد اینکه آیا استقلال می‌تواند در این بازی با نتیجه پرگل برنده شود، گفت: فوتبال را نمی‌شود پیش بینی کرد. امیدوارم استقلال برنده این بازی شود و هواداران روز خوشی را ببیند. در این چند سال، خیلی در حق هواداران استقلال ظلم شده است. تیم ساپینتو توان بردن این مسابقه را دارد. حریف هم تیم قدرتمندی است و برایش احترام خاصی قائلیم. آن‌ها دست و پا بسته نیستند. با توجه به اینکه هردو تیم می‌خواهند بازنده نباشند، کار گلزنی سخت می‌شود. با اینحال شاید اگر اول بازی گل زده شود، احتمال اینکه بازی پرگل شود زیاد است.

وی در مورد مساله تمدید قرارداد ساپینتو، عنوان کرد: با این فوتبالی که من از این تیم دیدم، اگر مدیر استقلال بودم قراردادش را نه برای یک سال، بلکه برای 3 یا حتی 5 سال تمدید می‌کردم تا بتواند با خیال راحت تیم خوبی را بسازد. وقتی یک مربی در یک فصل توانسته تا این حد تاثیرگذار باشد، مطمئنا اگر زمان بیشتری داشته باشد بهتر نتیجه می‌گیرد. ساپینتو نشان داده مربی فوق العاده‌ای است. اگر خودش تیمش را جمع کند و بازیکنان مدنظرش را بیاورد قطعا شرایط استقلال بهتر خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241541

مهمترین اخبار ایران و جهان: