نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 14:03

رفیعی: اقدامات انقلاب اسلامی در محیط زیست غیرقابل باور است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اقدامات انقلاب اسلامی در محیط زیست غیرقابل باور است گرچه برخی کوته‌نظران نمی‌خواهند به این موضوع اعتراف کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه این هفته تهران (12 اسفند)‌ اظهار کرد: متاسفانه در حوزه محیط‌زیست اطلاع‌رسانی ضعیفی صورت گرفته شده و امروز دشمن از تمام ظرفیت استفاده می‌کند در ناامید کردن مردم که باید این اطلاع‌رسانی به خوبی انجام شود زیرا اقدامات انقلاب اسلامی در محیط زیست غیرقابل باور است.

وی با بیان اینکه نگاه رهبر انقلاب نسبت به رهبران دنیا به محیط زیست نگاه والا و بی‌نظیر است، افزود: اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ممنوعیت تخریب محیط‌زیست توجه شده که این نشان دهنده آن است که در زمان انقلاب رهبران عالی توجه شایانی به محیط زیست داشتند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به تفکر رزیم پهلوی به محیط زیست، گفت: تفکر قرق داری و شکارگاهی در آن زمان حاکم بود و حکومت پهلوی خود جزو شکارچیان اصلی و تخریب گران محیط زیست بود اما در بعد از انقلاب این تفکر پوسیده تغییر کرد. همچنین رهبر انقلاب بارها تذکر داده اند که تفکر محیط زیست یک تفکر انقلابی است.

رفیعی تصریح کرد: امروز دنیا به این موضوع رسیده که باید سبک زندگی انسان ها کمک کننده محیط زیست باشد که سالیان پیش مردم ایران آن را می زیسته است اما متاسفانه امروزه دنیا با مصرف گرایی و سرمایه داری باعث تخریب محیط زیست شده است. ولی بعد از انقلاب مردم ایران نشان دادند که هر آنچه که در زمین وجود دارد حق حیات دارد و هیچکس حق ندارد حقوق محیط زیست را زایل کند.

وی تصریح کرد: امروز جمعیت حیات وحش استان تهران به 27 هزار راس رسیده است که این خود نشان دهنده کارآمدی ایران در محیط زیست و نگهداری حیات وحش است اما متاسفانه در دیپلماسی محیط زیستی بسیار ضعیف عمل شده است و باید توانمندی و کارایی ایران در محیط زیست به دنیا نشان داده شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان داشت: در دولت سیزدهم در حوزه منابع طبیعی افراد کارآمدی در راس کار هستند و توانسته اند اقدامات خوبی را انجام دهند که یکی از اقدامات آن ها کاهش پیدا کردن پرونده های زمین خواری است. همچنین در مجلس یازدهم مسائل اساسی محیط زیست حل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069763

مهمترین اخبار ایران و جهان: