نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 17:47

شکستن احساس امنیت در جامعه از اهداف دشمن است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: یکی از اهداف اساسی دشمن در فتنه مسمومیت دانش آموزان، شکستن احساس امنیت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به بیانات رهبری در روز درختکاری پیرامون فتنه مسمومیت دانش آموزان در کشور اظهار داشت: بیانات کوتاه رهبری در برابر فتنه مسمومیت دانش آموزان مانند همیشه راهگشا بود و بار دیگر روایت سازی دروغین دشمنان و موج سواری شیطانی امپراطوری رسانه‌ای و سوءاستفاده آنها را خنثی کرد وتأثیر بسزایی در آرام سازی جامعه داشت.

امام جمعه گناوه گفت: رهبر معظم انقلاب این جنایت بزرگ را غیرقابل اغماض برشمردند و خواستار اشد مجازات برای عاملان این جنایت بزرگ شدند.

وی گفت: دشمن در این جنایت نونهالان و نوجوانان بی گناوه و معصوم دانش آموز، خانواده‌ها که در حقیقت قوام اصلی جامعه بوده و امنیت عمومی جامعه ما را هدف قرار داده است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اساسی دشمن در فتنه مسمومیت دانش آموزان، شکستن احساس امنیت در جامعه است لذا اقدام به اجرای یک مسمومیت سریالی نسبت به قشر دانش آموز کرد تا این حس امنیت را خدشه دار کند.

مسمومیت دانش آموزان فتنه پیچیده دشمنان

وی با اشاره به اینکه فتنه دشمنان در مسمومیت دانش آموزان فتنه‌ای پیچیده‌تر از فتنه‌های گذشته است گفت: در این فتنه دشمن به کف خیابان نیامده و شعاری سر نداده است اما در خفا روح امنیت جامعه را دچار مسمومیت جسمی و روحی روانی کرد و با روان، احساسات و عواطف والدین و خانواده‌ها و دانش آموزان بازی کرد و این فتنه‌ای بسیار پیچیده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس و متوقف شدن رشد علمی و تحصیلی دانش آموزان کشور ما هدف دیگر دشمن از این فتنه بوده است افزود: در ایام کرونا با تعطیل شدن مدارس و آموزشگاه‌ها خسارات و آسیب زیادی بر دانش آموزان و آموزش کشور وارد شد و امروز نیز دشمن به دنبال تعطیلی مدارس و توقف رشد علمی است.

وی ادامه داد: امروز یکی از افتخارات نظام اسلامی این است که بیش از ۹۰ درصد جامعه ایرانی ما باسواد هستند و با مقایسه تعداد زنان باسواد قبل و بعد از انقلاب می‌بینیم که امروز به برکت نظام اسلامی زنان جامعه ما در همه عرصه‌ها حضور تأثیرگذار و فعال دارند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه دشمن در این فتنه به دنبال انتقام از نظام اسلامی است بیان کرد: دشمنان در اغتشاشات اخیر به دنبال نفوذ در مدارس بودند و اگر چه عده‌ای تحت تأثیر جو مسموم امپراطوری رسانه قرار گرفتند اما دانش آموزان با آنها همراهی نکردند و دشمن از این بخش ضربه خورد لذا درصدد است تا این ضربه که از ناحیه مردم خورده را جبران کند.

راهیان نور ظرفیت و گنج باارزش و باعظمت

وی با اشاره به ۲۰ اسفند روز راهیان نور بیان کرد: راهیان نور ظرفیت و گنج باارزش و باعظمت است و می‌تواند یک عقلانیت دینی و روحیه ایستادگی و مقاومت را در نسل آینده ایجاد کند.

وی بیان کرد: گرچه شهدا از میان ما رفتند اما آثار و ایثارگری، شجاعت و ارتباطات معنوی آنها در سرزمین نور باقی است و وقتی فرزندان و نوجوانان و جوانان ما به سفر راهیان نور می‌روند منقلب و متأثر می‌شوند و تأثیر زیادی بر آنها دارد.

وی با اشاره به ۲۱ اسفند سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) در تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا بیان کرد: صلابت، امنیت و اقتدار امروز کشور ما مدیون و مرهون خون پاک شهدا است و و همه باید قدردان شهدا و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه به تعبیر فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) بهترین و مقدس‌ترین جاها بنیاد شهید است گفت: تلاش‌های خادمین و خدمتگزاران شهدا در این نهاد مقدس و خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهدا قابل تقدیر است.

مساجد برای ورود به ماه رمضان آماده شود

وی با اشاره به آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد با گرامیداشت این دهه گفت: مساجد به فرموده رهبر کبیر انقلاب (ره) سنگر است و نباید اجازه دهیم تعطیل یا خلوت شود بلکه مساجد ما باید در تراز مساجد اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مساجد برای ورود به ماه ضیافت الهی آماده و مهیا شوند گفت: هیئت امنا مساجد هم از نظر ظاهری، نظافت و بهداشت و هم پخش اذان و دعا، جذب امام جماعت و برگزاری نماز در مساجد به خصوص در این ایام اهتمام ورزند و در تکریم و تعظیم این مراکز تلاش کنند.

از تولیدکنندگان حمایت شود

امام جمعه گناوه یادآور شد: دولت همانگونه که بر ایجاد اشتغال برای جوانان و حمایت از تولید داخلی تاکید دارد و تلاش می‌کند تا کارگاه‌های راکد را فعال کند باید از این تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کنند حمایت و پشتیبانی کند.

وی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان شهرستان بیان کرد: برخی از تولیدکنندگان برای انتقال محصولات تولیدی خود به شهرهای دیگر دچار مشکل می‌شوند و خودروهای حمل محصولات تولیدی توقیف می‌شود.

وی گفت: در یک تولیدی در شهرستان گناوه که ۱۲۰ نفر مشغول به کار کرده است، محصولات ساخت داخلی آنها در مسیر خارج استان بوشهر توسط نیروی انتظامی متوقف می‌شود که جای گله مندی است و باید مسئولان در این زمینه با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان همکاری و کمک کنند و با کسانی که به بهانه‌هایی جلوی تولید و محصولات آنها را می‌گیرند برخورد صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1084819

مهمترین اخبار ایران و جهان: