نیوز سیتی!
13 آذر 1401 - 13:23

سیستان و بلوچستان رتبه دوم ایجاد اشتغال کشور را کسب کرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با اشتغال ۳۱ هزار و ۲۷۲ نفر رتبه دوم ایجاد اشتغال در کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حسین مدرس خیابانی در دهمین نشست کارگروه اشتغال استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشبختانه در شرایطی که چهار ماه از سال مانده و ظرف مدت هشت ماه تمام تعهد اشتغال استان محقق شد.

وی افزود: همچنین بر اساس اعلام سامانه رصد وزارت تعاون کار و امور اجتماعی تاکنون هشت هزار و 501 نفر در حوزه سیستان، 10 هزار و 397 نفر در شهرستان زاهدان پنج هزار و 101 نفر در شهرستان ایرانشهر و چهار هزار و 900 نفر در شهرستان چابهار اشتغال پیدا کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون 10 هزار و 410 نفر در زمینه‌های دام، طیور، شیلات و مشاغل خانگی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) صاحب شغل شدند.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده از سوی نیروهای جهادی در سال جاری اذعان کرد: هفت هزار و 975 نفر از سوی معاونت محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس و 383 نفر از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی اشتغال پیدا کردند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: 6 هزار و 955 نفر توسط سازمان صنعت معدن تجارت، 6 هزار و 897 نفر از سوی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، پنج هزار و 402 نفر در پروژه های راه و شهرسازی شمال، یک هزار و 550 نفر در پروژه‌های راه و شهرسازی جنوب استان، سه هزار و 872 نفر در بازارچه‌های مرزی استان، 2722 نفر در سازمان جهاد کشاورزی و همچنین دو هزار و 196 نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال پیدا کردند‌.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان بهزیستی استان در زمینه های مختلف اشتغالزایی چون طرح های کارفرمایی و مشاغل خانگی ساخت توانسته برای 1831 نفر اشتغال ایجاد کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: یک‌هزار و 761 نفر در پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یک‌هزار و 220 نفر در شهرداری‌های استان و 853 نفر شیلات آب‌های داخلی اشتغال پیدا کردند.

وی با بیان اینکه طی این مدت 215 نفر در پارک علم فناوری استان اشتغال پیدا کردند، ادامه داد: این مشاغل ایجاد شده مرتبط با صنایع خلاق، دیجیتال و خدمات بازرگانی الکترونیکی است‌.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مهمترین ماموریت ما در سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال است تصریح کرد: خوشبختانه یک اپیدمی ایجاد شغل در استان شکل گرفته اما نباید به این اکتفا کرد.

وی با تاکید بر لزوم راستی آزمایی آمار ارائه شده گفت: همه دستگاه های متولی باید میزان اشتغال ایجاد شده را با مشخصات و به صورت تصویری منتشر کنند.

انتهای پیام/392/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 896619

مهمترین اخبار ایران و جهان: