نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 12:26

واگذاری زمین به ۳۱۴ خانواده معظم شهدای سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از واگذاری ۸۳ قطعه زمین به ۳۱۴ خانواده معظم و ایثارگران شهدای استان از سال ۹۹ تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاءاله اکبری در جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت سیستان و بلوچستان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار داشت: 83 قطعه زمین در قالب 149 قرارداد به خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان‌های زاهدان، خاش و سراوان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین واگذاری اراضی صورت گرفته این مدت با 238 خانواده معظم شهدا و ایثارگران به شهرستان زاهدان اختصاص دارد، گفت: واگذاری اراضی صورت گرفته در قالب گروه‌های دو، سه و 6 خانواری ویژه جانبازان بالای 70 درصد و قطع نخاع و خانواده معظم شهدا بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه فضای سرزمینی سیستان و بلوچستان و ویژگی‌های خاص جغرافیایی و ژئوپلیتیکی و همسایگی آن با کشورهای افغانستان و پاکستان موقعیت امنیتی این استان را در وضعیت ویژه قرار داده که در این شرایط حساس نیروهای نظامی و امنیتی نبض امنیت را در دست گرفته و فراتر از هستی‌شان با بخشش جان و زندگی خود امنیت و آرامش را به مردم ایران هدیه کردند، این اداره کل بر خود وظیفه می‌داند با استفاده از همه ظرفیت‌ها به ارائه خدمات نظیر واگذاری زمین به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بپردازد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس قول مساعد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اگر استان زمین تامین کند این بنیاد از ظرفیت سازندگان ملی برای خانه‌دار شدن هر چه سریع‌تر خانواده معظم شهدا استفاده خواهد کرد.

اکبری افزود: در این راستا اداره‌کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان یک هکتار زمین در زاهدان با کاربری مسکونی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهد داد تا با همکاری این بنیاد تا دو سال آینده واحدهای مسکونی ساخته شده نیاز خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان را تامین کند.

انتهای پیام/392/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 891419

مهمترین اخبار ایران و جهان: