نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 14:36

ویژگی های امام خمینی (ره) چراغ راه جوانان ایران است

شیراز- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: هویت توحیدی، اراده راسخ و خردورزی سه مولفه اصلی شخصیت امام خمینی (ره) بود که این مولفه‌ها می‌تواند امروز چراغ راه جوانان ایرانی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع در خصوص ویژگی‌های امام خمینی (ره) بیان کرد: مهمترین ویژگی شخصیتی امام خمینی (ره) که امروز باید مورد توجه جوانان قرار گیرد، برخورداری از یک هویت توحیدی و ملکوتی است بگونه‌ای که از همه ظرفیت‌هایی که خداوند در قالب سنت‌های خود وعده کرده – مانند پیروزی حق بر باطل - بیشترین بهره را بردند.

وی افزود: به همین دلیل است که رهبری امام خمینی (ره) تنها رهبری ظاهری در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشتند بلکه مهم‌تر از آن یک رهبری تربیت مدار و تربیت محور را نسبت به همه انسان‌ها اعمال کردند.

قانع تاکید کرد: هویت توحیدی امام خمینی (ره) سبب اعتماد راسخ به وعده‌ها و سنت‌های الهی و پیروزی همیشگی حق بر باطل شد و از این رو محاسبات مادی دنیوی هیچگاه مانع و سد راه تصمیم وی برای اصلاح جامعه نشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس توصیه کرد: جوانان امروز باید بدانند زمانی موفقیت و از بین بردن موانع میسر می‌شود که اتصال توحیدی و معرفتی خود را برای استفاده از ظرفیت‌های الهی حفظ کنند با بهره بردن از آن برای احیا حق بهبود جامعه پیرامون اقدام کنند.

وی یادآور شد: پس از پیروزی‌های مختلف در جنگ تحمیلی امام خمینی (ره) فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی را تربیت انسان‌های توحید مدار عنوان کردند؛ بنابراین دست جوانان ما نباید از توحید و قرآن جدا شود چرا که رمز موفقیت حتی در ابعاد دنیوی توجه به این ظرفیت گسترده است.

قانع ادامه داد: علاوه بر اعتماد به وعده‌های الهی، عزم و اراده راسخ امام -که از نوجوانی در شخصیت ایشان نمودار بود- سبب شد تا ایشان در عرصه انقلاب و مقابله با تکثرات جبهه استکبار تبدیل به شخصیتی بی بدیلی شود.

وی اظهار کرد: مهمترین مولفه‌ای که می‌تواند چراغ راه جوانان امروز ایران قرار گیرد همین عزم و اراده همراه با عقلانیت و خردورزی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: عزم و اراده زمینه ساز تلاش و رشد است و عقلانیت سبب تشخیص حقایق این عالم از ساخته و پرداخته‌ها و نقشه‌های شوم شیطان‌های بیرونی و بازی‌های آنها برای سرگرم ساختن جوانان ایرانی می‌شود.

وی افزود: بازنمایی شرایط حاکم بر عالم در زمانی که امام با دست خالی قیام کرد، به روشنی نشان‌دهنده یاری‌های الهی و عمق راهبردی راه امام خمینی (ره) است.

قانع با اشاره به پیشگویی‌های امام خمینی (ره) نسبت به انزوا رفتن دول شرق و غرب و شنیدن شکستن استخوان کمونیسم شوروی تا افول تدریجی آمریکا و پدید آمدن قدرت‌های جدید، بیان کرد: این بینش امام خمینی (ره) می‌تواند جوانان ایران اسلامی را به یک خودآگاهی ملی و بین المللی برساند.

وی ادامه داد: نیاز است جوان امروز ایران اسلامی خود را پیدا کند و ظرفیت‌های تمدنی ایرانی - اسلامی خود را ببیند تا بدانند که قوم و لشکر برتر ایرانیان مسلمان موحد و رهرو امیر المومنین (ع) هستند.

قانع اظهار کرد: فضای هنر و رسانه، گفتگوهای چهره به چهره و جلسات اندیشه ورزانه در این مسیر بسیار کمک کننده است تا بتوان با فعالیت شبکه‌های عنکبوت‌گونه رسانه‌های معاند بر اذهان جوانان کشور که تلاش می‌کند تا امکان دیدن و شنیدن حرف حق را از آنها بگیرد، مقابله کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس تاکید کرد: ظرفیت معنوی قرآن می‌تواند در افزایش نورانیت اذهان جوانان تأثیر بالایی داشته و به توسعه خردورزی، عقلانیت و اندیشه ورزی در خودآگاهی ملی آنها کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1261063

مهمترین اخبار ایران و جهان: