نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 17:13

تشکیل کارگروه کنترل بازار املاک در استان قزوین/ تحویل ۳ هزار واحد مسکن ملی تا پایان سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با ورود دستگاه قضائی ‌و دستگاه های ذیربط اجرایی کارگروه کنترل بازار املاک در استان قزوین تشکیل شده و برای مشاوران املاک متخلف جریمه های مالیاتی و تعزیری در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید علی هاشمی ظهر امروز در نشست خبری مدیران کل تابعه وزارت راه و شهرسازی که در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به روند اجرای طرح مسکن ملی در استان قزوین اظهار کرد: قرارداد ساخت بیش از ۲۳ هزار واحد مسکن ملی با پیمانکاران منعقد و تامین زمین مورد نیاز صورت گرفته است.

وی دلیل مغفول ماندن برخی از پروژه های مسکن ملی را نبود متقاضی دانست و عنوان کرد: تا بهمن ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ الی ۱۴ هزار متقاضی طرح مسکن ملی در استان قزوین وجود داشت. و به دلیل نبود کافی متقاضی برخی از پروژه های ساخت مسکن ملی در استان قزوین آغاز نشد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قزوین از تحویل بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی طرح مسکن ملی در شهر جدید مهرگان به متقاضیان خبر داد و عنوان کرد: واگذاری مسکن ملی به صاحبان شان از دیروز در استان قزوین کلید خورده و پیش بینی شده است تا پایان هفته آینده بالغ بر ۵۰۰ واحد مسکونی در طرح ملی مسکن واقع در شهر جدید مهرگان به مالکان آن ها تحویل داده شود.

این مقام مسئول متوسط میانگین رشد پروژه های طرح ملی مسکن در استان قزوین را ۳۲ درصد اعلام کرده و افزود: تا پایان سال جاری بیش از ۳ هزار واحد مسکن ملی در استان قزوین به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و پیش بینی می شود این عدد در سال آینده با رشد چشمگیری همراه باشد.

هاشمی از تامین اعتبار جهت ساخت و توسعه زیرساخت های آب، برق و گاز مسکن ملی خبر داد و عنوان کرد: یک سوم اعتبارات تامین زیرساخت های آب، برق و گاز مسکن ملی را وزارت راه و شهرسازی از محل صندوق ملی مسکن، یک سوم این اعتبار را وزارت نیرو و یک سوم دیگر را استانداری از محل اعتبارات خود اختصاص خواهد داد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قزوین به عدم استقبال مردم جهت دریافت زمین و ساخت واحد مسکونی توسط خود متقاضی اشاره کرد و گفت: در شهر های کوچک از طرح اعطای زمین به متقاضی و ساخت مسکن به صورت خود مالکی توسط مردم استقبال کافی نشد.

وی اضافه کرد: با استناد به تبصره ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن نظارت بر بنگاه های املاک بر عهده مجموعه راه و شهرسازی است که با ورود دستگاه قضائی ‌و دستگاه های ذیربط اجرایی کارگروه کنترل بازار املاک در استان قزوین تشکیل شده و برای مشاوران املاک متخلف جریمه های مالیاتی و تعزیری در نظر گرفته شده است.

عضو شورای تامین مسکن استان قزوین در پایان تاکید کرد: تخلفاتی همچون دریافت حق الزحمه اضافی و عدم رعایت دستورالعمل های اجاره بها و... توسط بنگاه های املاک تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271463

مهمترین اخبار ایران و جهان: