نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 16:11

۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان قزوین آسفالت می‌شود

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: با همکاری قرارگاه سازندگی ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های روستایی خاکی استان قزوین تا سه سال آینده آسفالت می‌شوند.

لیلا غریب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به برگزاری جلسه با سردار مجیدرضا حسن‌زاده جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار داشت: در پایان این جلسه قرار شد که با همکاری این قرارگاه 700 کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های روستایی خاکی استان قزوین تا سه سال آینده آسفالت شوند.

وی با بیان اینکه در استان قزوین پنج هزار کیلومتر راه روستایی داریم، اضافه کرد: از این میزان 2 هزار و 500 کیلومتر آسفالته و مابقی هم خاکی هستند و به این ترتیب با آسفالت شدن 700 کیلومتر راه روستایی استان قزوین تمامی راه‌های روستایی مربوط به روستاهای بالای 20 خانوار صاحب جاده آسفالته می‌شوند.

غریب ادامه داد: با آسفالت شدن این 700 کیلومتر 28 درصد از مسیرهای خاکی روستایی ما دارای روکش آسفالت می‌شوند که نقش مهمی در محرومیت‌زدایی از روستاهای استان قزوین خواهد داشت. در این جلسه قرار شد که به ازای هر بودجه که استان برای آسفالت راه‌های روستایی اختصاص دهد، به همان اندازه هم قرارگاه سازندگی اعتبار برای آسفالت و مرمت راه‌های روستایی اختصاص دهد.

اختصاص 1000 میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستایی

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سفر ریاست‌جمهوری 500 میلیارد تومان بودجه برای ترمیم راه‌های روستایی استان قزوین اختصاص یافت، بنابراین با اختصاص همین میزان بودجه از سوی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی در مجموع 1000 میلیارد تومان برای آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی طی 3 سال آینده هزینه می‌شود.

مدیرکل روستایی استانداری قزوین با بیان اینکه آسفالت کردن هر کیلومتر راه روستایی 4 میلیارد تومان هزینه دربردارد، گفت: با ورود قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی به این پروژه آسفالت هر کیلومتر راه روستایی با هزینه بسیارکمتری انجام خواهد شد و البته این طرح در 27 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور انجام می‌شود.

غریب همچنین با اشاره به بارش برف روزهای اخیر یادآور شد: با توجه به حجم بارش‌ها در محورهای روستایی که غافل‌گیرکننده بود، به دهداری‌ها اجازه دادیم که از محل بودجه‌های عمرانی مصوب هر روستا بخشی را به بازگشایی راه‌های روستایی اختصاص دهند و امروز هم ناظران و بازرسان فنی ما صحت و سقم این هزینه‌ها را در دهیاری‌ها بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 982819

مهمترین اخبار ایران و جهان: