نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 13:53

تثبیت قیمت گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: جهت تثبیت قیمت گوشت قرمز در استان، از هفته گذشته بیش از ۸۰ تن گوشت منجمد به استان چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت و از امروز توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با اجرای طرح کارآمدسازی یارانه‌ها و تصمیم مجلس در خصوص ارز ترجیحی بیشترین اثر این طرح بر افزایش قیمت نهاده‌های دامی بود، نهاده دامی جو تا صد در صد و نهاده‌هایی مثل ذرت و سویا بیش از 500 درصد افزایش قیمت داشتند.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده محصولات پروتئینی مثل گوشت سفید و قرمز به طور ناگهانی تغییر محسوس داشت، افزود: این افزایش قیمت با توجه به عدم نقدینگی در دست دامداران برای تامین نهاده مورد نظر و ذخیره سازی آن برای یکسال آینده، خواه ناخواه موجب تعدیل دام مازاد شد.

برزگر بیان داشت: این چرخه، عرضه و تقاضا را به سمت عرضه سوق داد و مازاد عرضه موجب عدم افزایش گوشت قرمز در بهار و تابستان شد و طبیعتا آنچه که فروش می‌رفت بیشتر از قیمت تمام شده دام بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دولت در خصوص این موضوع اقداماتی انجام داده است، از جمله کمک به تامین نقدینگی دامدار که بیش از 250 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار قرار داده است.

وی مطرح کرد: همچنین خرید دام مازاد در سطح استان از عشایر و روستاییان انجام شد که امور پشتیبانی استان چهارمحال و بختیاری بیش از 43 تن گوشت مازاد خریداری کرده است. طبیعتا در حال حاضر دولت به دنبال تثبیت قیمت با عرضه گوشت منجمد وارداتی و داخلی است که این موضوع از یک ماه گذشته شروع شده است‌.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: از هفته گذشته بیش از 80 تن گوشت منجمد به استان چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت و از امروز توزیع خواهد شد، امید است بتوان قیمت گوشت را تثبیت کرد، گرچه که اگر برای دامدار به قیمت عرضه نشود تداوم تولید را نخواهیم داشت. امید است دولت حمایت جدی‌تری در حمایت از مصرف کننده داشته باشد. در مجموعه جهاد کشاورزی پایداری تولید رخ می‌دهد و سیاست‌های اقتصادی در بخش‌های دیگر دولت در حال رقم خوردن است که باید تولید به میزان کافی و پایدار صورت گیرد.

انتهای پیام/7540/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 988263

مهمترین اخبار ایران و جهان: