نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 08:44

۸۱ طرح پروژه در شهرستان دیر افتتاح یا اجرا می‌شود

بوشهر- فرماندار دیر گفت: در دهه فجر امسال ۸۱ طرح با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان در شهرستان دیر افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز سه شنبه شب به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر در نشست با خبرنگاران شهرستان دیر، اظهار داشت: راهبرد اصلی ما در دهه فجر، جهاد تبیین، نشاط و امید اجتماعی و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۴ سال گذشته است.

فرماندار شهرستان دیر افزود: مردمی سازی یعنی برنامه‌های دهه فجر به خود مردم سپرده شود که در این راستا بخشی از کارها به گروه‌های جهادی محول شده است.

وی گفت: امسال در دهه فجر ۸۱ طرح با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان در شهرستان دیر افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که از این تعداد ۵۳ طرح افتتاحی و ۲۸ طرح کلنگ زنی است.

توسعه راه‌های شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر از کلنگ زنی کارخانه آهک خبر داد و افزود: کارخانه رب گوجه فرنگی، مدرسه دخترانه، ۱۳ کیلومتر کمربندی دوراهک در دو باند، ساختمان دیالیز و تجهیزات آن ،۱۱ واحد سازمانی گمرک، پرورش ماهی در قفس، زمین چمن روستای شهنیا و خط انتقال آب از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی دیر به اُلی از جمله طرح‌های شاخصی است که در دهه فجر افتتاح می‌شوند.

وی بیان کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در شهرستان دیر تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار وارد شهرستان شده است.

باربرز با بیان اینکه مهمترین مشکل شهرستان دیر راه ارتباطی است، ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد از راه‌های این شهرستان نامناسب است و برای رفع این مشکل نیازمند اعتبار هستیم.

وی اظهار کرد: مسیر بردخون به دیر با ۶۰ کیلومتر از مهم‌ترین نقاط حادثه خیز شهرستان است که تصادفات زیادی سالانه در این محور رخ می‌دهد و هم اکنون ۱۵ کیلومتر از سمت بردخون به دیر به صورت اتوبان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست احداث است.

پیشرفت ۸۰ درصدی جاده وفاق

فرماندار شهرستان دیر درباره جاده وفاق، گفت: این جاده با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که در صورت اختصاص بودجه و افتتاح آن، محور دیر به کنگان از ۲۰ کیلومتر به هفت کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی بیان داشت: دو طرح مهم پترو پالایش برزویه در فاز اول با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و پتروشیمی فاتح کیمیا (استخراج اتانول از متانول) با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر کلنگ زنی می‌شود که حداقل دوهزار نفر َشغل ایجاد می‌شود.

باربرز گفت: ارزش افزوده آبزی پروری کمک خوبی به اقتصاد شهرستان می‌کند که در این راستا مجوز اولیه واگذاری پنج هزار هکتار از زمین‌های ساحلی به مردم جهت پرورش میگو گرفته شده است.

فرماندار شهرستان دیر یادآور شد: پیگیر احداث ایستگاه شماره دو، ۱۳۲ کیلو ولتی برق در شهرستان هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011863

مهمترین اخبار ایران و جهان: