نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 14:39

جاده برازجان - سرکره تعریض و ایمن‌سازی شود

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: جاده برازجان به سمت پارک جنگلی سرکره تعریض و بلوار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تبریک ۱۳ رجب میلاد مولود کعبه امام علی (ع) اظهار داشت: روایات متواتری وارد شده که فاطمه بنت اسد، امیرمؤمنان علی بن ابی‌طالب را در داخل کعبه به دنیا آورده است.

وی با گرامیداشت ۱۵ رجب رحلت بزرگ بانوی قهرمان کربلا اضافه کرد: عظمت شخصیت مبارک حضرت زینب کبری، فقط به خاطر این نیست که دختر امیرالمؤمنین و فاطمه سلام الله علیهما، نوه پیامبر صلی الله علیه و آله و خواهر حسنین سلام الله علیهما است.

امام جمعه دشتستان با بیان ایننکه نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند ادامه داد: همه ائمه ما، دختران و مادران و خواهرانی داشتند؛ اما کمتر کسی مثل حضرت زینب کبری سلام الله علیها است.

وی بیان کرد: حضرت زینب (س)، در ماجرای کربلا و کوفه و شام، به عنوان یک ولی الهی آنچنان درخشید که نظیر او را نمی‌شود پیدا کرد؛ در طول تاریخ نمی‌شود نظیری برای این پیدا کرد. برای خاطر همین مجاهدت بزرگ، زینب کبری (س) در نزد خداوند متعال یک مقامی یافته است که برای ما قابل توصیف نیست.

مصلح خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهم‌ترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد. منش و نقشی که حضرت زینب برعهده گرفت، نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

وی با اشاره به جهاد تبیین از نگاه رهبری تاکید کرد: مبارزه جبهه کفر و استکبار با جمهوری اسلامی برای این است که یک الگو به وجود نیاید. فشارهائی که در طول این ۳۳ سال بر ایران اسلامی، بر جمهوری اسلامی وارد شد، شاید بشود گفت علت اصلی همین بود که نگذارند یک الگو در مقابل چشم مردم مسلمان منطقه به وجود بیاید؛ چون بدون الگو، حرکتها دشوار است؛ با وجود الگو، حرکتها آسان است. وقتی یک ملتی الگو شد، یک حرکتی الگو شد، تشویق می‌کند، استعدادها را به حرکت درمی‌آورد. می‌خواستند این نشود.

امام جمعه دشتستان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «اقتصاد» افزود: به استناد آمار بانک جهانی و همه مؤسسات مهم اقتصادی بین‌المللی، اقتصاد ایران با هشت رتبه ارتقا از جایگاه ۲۶ جهانی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) به رتبه ۱۸ در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) صعود کرده است و جز ۲۰ قدرت اقتصادی جهان به‌حساب می‌آید.

وی ادامه داد: ارتقای هشت پله‌ای اقتصاد ایران پس از انقلاب اسلامی در حالی محقق شده است که میزان فروش نفت خام به یک‌چهارم قبل از انقلاب، کاهش‌یافته و جمعیت از ۳۶ میلیون به ۸۱ میلیون نفر افزایش‌یافته است.

مصلح بیان کرد: ارتقای هشت رتبه‌ای اقتصاد ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاده است که نظام سلطه بین‌المللی تمام توان خود را برای فلج کردن اقتصاد ایران به کار گرفته است. تحمیل ترورها و کودتاها، تحمیل ۸ سال جنگ، بمباران بیشتر زیرساخت‌های اقتصادی کشور و چهل سال تحریم، به‌ویژه ۸ سال تحریم فلج‌کننده از اهم این توطئه‌ها است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب فقط ۵ درصد نیازهای بخش دفاعی ایران تولید داخلی بوده و در حال حاضر ۹۰ درصد آن تولید داخلی است و مازاد بر این در حدود ۵ میلیارد دلار در سال هم صادرات دارد که می‌تواند الگوی مناسبی برای همه بخش‌های اقتصادی کشور باشد.

امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: سرانه برخورداری جامعه ایرانی از خدمات بانک نسبت به پیش از انقلاب اسلامی، تقریباً ۲۰ برابر شده است که شاخصی از کیفیت اقتصادی است.

وی با اشاره به فصل بهار و لزوم رعایت مقررات رانندگی افزود: متأسفانه به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت مقررات شاهد افزایش تصادفات رانندگی در این ایام هستیم، شایسته است اولیا و مسئولان مواظبت و مراقبت بیشتری به همراه اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

مصلح خواستار منع نوجوانان از موتور سواری شد و افزود: استفاده از کلاه ایمنی در حین موتور سواری راکبین، رعایت سرعت مجاز در رانندگی و تعریض جاده برازجان به سمت پارک جنگلی سرکره به صورت بلوار در دستور کار باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016819

مهمترین اخبار ایران و جهان: