نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:22

جمهوری آذربایجان نباید تحت تأثیر القائات دشمنان ایران قرار گیرد

بیله سوار - امام جمعه شهرستان مرزی بیله سوار گفت: دولت آذربایجان نباید تحت تأثیر القائات و سناریوهای برخی دشمنان کینه توز جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و سفارت خود را تعطیل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی، سیاسی بیله سوار با اشاره به حادثه تلخ سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و همدردی با خانواده تنها فرد جان باخته این حادثه ناگوار اظهار کرد: دولت جمهوری آذربایجان نباید تحت تأثیر القائات و سناریوهای برخی دشمنان کینه توز جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی تعطیل کردن سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را نشان از عدم شناخت حقیقت این قضیه دانست و افزود: مردم مسلمان و شیعه جمهوری آذربایجان و حتی تمام پیروان ادیان در آن کشور، رژیم صهیونیستی اسرائیل را غاصب، کودک کش و جانی می‌دانند در حالی که دولت جمهوری آذربایجان اقدام به عادی سازی روابط خود با این رژیم جعلی می‌کند.

امام جمعه بیله سوار ادامه داد: اقدامات احساسی دولت جمهوری آذربایجان با تعطیلی سفارت خود در قبال کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران که مهد تمدن، آزادی، آزادگی و حامی مستضعفان عالم است قابل تأمل است.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: با توجه به میزان افزایش توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر باید مسئولین دولتی با تبعیت از مسئله «جهاد تبیین» دستاوردهای انقلاب اسلامی را در ایام الله دهه مبارک فجر به صورت جدی برای نسل جوان کشورمان تبیین کنند تا آنان با شناخت دقیق از تاریخ قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن برای حمایت تمام قدر از انقلاب اسلامی تربیت شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در ادامه با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و روز پدر؛ به تکریم والدین به ویژه پدران تاکید کرده و خواستار فرهنگ سازی احترام و تکریم به والدین در این ایام شد.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با اشاره به دیدار برخی تولیدکنندگان و تجار کشور با مقام معظم رهبری، تصریح کرد: بیانات حکیمانه و عالمانه مقام معظم رهبری در این دیدار باید به عنوان سند جامع تولید کشور با پیوست و رویکرد اقتصاد مقاومتی مورد توجه جدی مسئولان بویژه فعالان عرصه تولید کشور قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017063

مهمترین اخبار ایران و جهان: