نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 11:55

ذخیره‌سازی ۳۴ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هیچ نگرانی در تامین کود شیمیایی در استان وجود ندارد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۳۴ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در گیلان ذخیره شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارش بارندگی در استان گیلان نشان دهنده تغییر آب و هوای اقلیمی در کشور است، اظهار کرد: در تمامی دنیا تغییرات اقلیمی و آب و هوایی تاثیر خود را گذاشته است لذا با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود بارش‌ها، برنامه ریزی برای سال زراعی آتی ضرورت دارد. 

وی با اشاره به کاهش ذخیره آب در سد سفیدرود گفت: در سال گذشته، سال زراعی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم ولی تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب مانع از ایجاد تنش آبی در گیلان شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر تعریف تقویم زراعی و رعایت آن توسط کشاورزان بیان کرد: بر اساس تقویم زراعی، میزان آبی که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد مشخص بوده و کشاورزان بر همان اساس می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند. 

محمدی با اشاره به اجرای شخم اولیه در چهار درصد از اراضی شالیزاری گیلان افزود: بدون‌شک تسریع در اجرای شخم اولیه ضمن تطبیق تقویم زراعی، منجر به دفع آفات کشاورزی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه کشاورزان باید خود را برای مقابله با تنش آبی در سال زراعی جدید آماده کنند، تصریح کرد: کشاورزان از هم اکنون برای مقابله با تنش آبی آمادگی داشته باشند تا غافلگیر نشوند، لذا کشاورزان باید اقدامات لازم در جهت تهیه پمپ، موتورآلات و تجهیزات آب برداری را انجام دهند. 

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برای تهیه تجهیزات کشاورزی تسهیلاتی اعطا می‌شود به این منظور کشاورزان برای دریافت تسهیلات باید به ادارات شهرستان خود مراجعه کنند. 

محمدی با بیان اینکه هیچ نگرانی در تامین کود شیمیایی در استان گیلان وجود ندارد، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ۳۴ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در گیلان ذخیره شده است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به قرارگیری برنج در سبد کالاهای اساسی گفت: نمایندگان گیلان به همراه استاندار به جد پیگیر قرارگیری برنج سبد کالای اساسی هستند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 965019

مهمترین اخبار ایران و جهان: