نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 04:03

زخمی شدن ۱۰ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به رام الله

درگیری مسلحانه با اشغالگران صهیونیست در رام الله حداقل ۱۰ زخمی فلسطینی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در جریان درگیری مسلحانه با اشغالگران اسرائیلی در رام الله حداقل ۱۰ فلسطینی زخمی شدند.

در همین ارتباط نیز، منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شهر رام الله خبر دادند ئ به گفته این منابع، تا کنون حداقل ۱۰ فلسطینی در درگیری‌های رام الله زخمی شدند.

منابع پزشکی اعلام کردند که ۴ نفر از این افراد به ضرب گلوله جنگی و ۶ نفر هم به ضرب گلوله ساچمه‌ای زخمی شدند.

همچنین گفته شده است که نظامیان اشغالگر اسرائیلی منزل اسیر اسلام الفروخ را در شهر رام الله محاصره کرده و قصد تخریب آن را دارند.

یورش دوباره صهیونیست‌ها به بخش‌هایی از کرانه باختری در حالی صورت گفته است که مرکز داده‌پردازی فلسطینی معطی در گزارش دوره‌ای خود در خصوص تعرض‌های اشغالگران صهیونیست نسبت به کرانه باختری، اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست در ماه مه گذشته، ۲۱ فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند که شاخص‌ترین این شهدا، شهید شیخ خضر عدنان، اسیر ۴۴ ساله فلسطینی بوده که پس از ۸۷ روز اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت اداری خود، به شهادت رسید.

این مؤسسه فلسطینی در گزارش خود نوشت: طی این تعرض‌ها، ۱۰۱۸ فلسطینی با تیراندازی نظامیان رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان مصدوم شده‌اند که در میان آنان، زنان، کودکان و سالمندان فلسطینی نیز حضور دارند. نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان ۲۴۹ عملیات تیراندازی به سوی فلسطینیان را در این ماه به اجرا درآورده‌اند.

معطی اعلام کرد: در ماه میلادی گذشته، ۴ فلسطینی از منزل خود و مسجدالاقصی تبعید شده‌اند و از مجموع ۵۸۲ عملیات بازداشت که از سوی اشغالگران صورت پذیرفته، ۹۰ عملیات در قدس انجام شده است.

طبق گزارش این مؤسسه فلسطینی، رژیم صهیونیستی به اقدامات خود در راستای ساخت شهرک‌هایی از جمله پاک‌سازی اراضی، بستن راه‌های ارتباطی و تصویب ساخت ساختمان در شهرک‌های صهیونیستی ادامه داده و شهرک‌نشینان نیز ۱۰۱ بار فلسطینیان و دارایی‌های آنان را مورد تعرض قرار داده‌اند.

همچنین معطی در گزارش خود نوشت: نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان طی ماه گذشته میلادی، ۱۱۲ ساختمان فلسطینی را تخریب کرده‌اند و ۲۹ فقره از دارایی‌های آنان را مصادره نموده‌اند.

از سوی دیگر، پایگاه انگلیسی «میدل ایست مانیتور» روز سه شنبه در مقاله‌ای نوشت: ما شاهد افزایش مقاومت فلسطینی‌ها و گسترش آن از شهرهای نابلس به کرانه باختری و پیوستن اریحا و طولکرم به این محور هستیم.

در ادامه این گزارش آمده است، ساکنان این مناطق، خیلی زود به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه مسجدالاقصی واکنش نشان می‌دهند. مقاومت مسلحانه نیز از طریق اجرای عملیات علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به صورت روزانه دست به ارتکاب جنایت علیه فلسطینی‌ها از جمله بازداشت‌های گروهی و یورش به منازل آنها و تخریب این منازل می‌زند به طوری که جنایتی نمانده که تل‌آویو آن را مرتکب نشده باشد. سخنان مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص عملیات گسترده در کرانه باختری، بیانگر عجز و ناتوانی این رژیم در رویارویی با عملیات نیروهای مقاومت فلسطین است.

در گزارش میدل ایست مانیتور آمده است، تمرکز نیروهای مقاومت بر استفاده از بمب‌ها و نارنجک‌ها کمترین هزینه را برای فلسطینی‌ها به دنبال داشته و بیشترین ضربه را به صهیونیست‌ها می‌زند به طوری که این عملیات نیروهای فلسطینی منجر به وارد آمدن تلفات در صفوف نیروهای صهیونیست شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1269543

مهمترین اخبار ایران و جهان: