نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 13:34

هفتاد خوان رستم در روند صدور مجوز کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد

صدور مجوز کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد هفت خوان که نه هفتاد خوان رستم را در پی دارد تا به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌رغم اینکه بارهای بار مدیران ارشد استان بر کوتاه شدن زمان صدور مجوز کسب و کار و همچنین استعلامات تاکید داشته اما میانگین زمان صدور مجوز تاسیس در استان هفتاد خوان را طی می‌کند و حدودا ۱۵ ماه طول می‌کشد.

در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی میانگین زمان صدور مجوز تاسیس در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد.

بر طبق آنچه در این جلسه گزارش داده شد صدور مجوز در سازمان مربوط یک ماه به طول می‌انجامد و زمان تصویب در شورای برنامه‌ریزی نیز یک ماه دیگر طول می‌کشد.

استعلام کارگروه زیربنایی بین ۴ تا ۷ ماه به طول می‌انجامد و استعلام امور آب نیز سه تا چهار ماه انجام می‌شود، بین دو تا پنج ماه هم استعلام منابع طبیعی به طول می‌‌انجامد.

طبق آنچه در گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی ارائه شد استعلام امور اراضی ۳ تا ۶ ماه و استعلام در سازمان ها و ارگان ها دو تا سه ماه طول می‌کشد بنابراین زمان صدور مجوز تاسیس در استان ۷۰ مرحله و ۱۵ ماه به طول می‌انجامد.

در همین خصوص فرماندار بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از طولانی شدن روند استعلامات در پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌های اداری و اجرایی همزمان به صورت جهادی استعلام‌ پروژه‌ها را انجام دهند و گره‌گشایی کنند تا پروژه‌ای معطل استعلامات نشود.

شهرام مهدوی مطلق بیان کرد: در شهرستان بویراحمد ۶ ماه فرصت کار است و اگر ۶ ماه منتظر استعلامات باشیم ۶ ماه دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و زمان را از دست می‌دهیم و دیگر نمی‌توانیم بودجه‌ای جذب کنیم‌. 

وی خاطرنشان کرد: نیاز است دستگاه‌های متولی به موقع به موضوع استعلامات پروژه‌ها ورود کنند و در سطح مدیران هماهنگی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268343

مهمترین اخبار ایران و جهان: