نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 15:53

تحولی بزرگ در حوزه کشاورزی لیشتر و خیرآباد گچساران +فیلم و تصاویر

مدیرجهاد کشاورزی گچساران گفت: افزون بر ۷ طرح عمرانی با اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ۲ پروژه اقتصادی با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در دهستان لیشتر و خیرآباد گچساران در دست اقدام است.

علی دستلاف در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های عمرانی کشاورزی متعددی در گچساران در دست اقدام است.

وی بیان کرد: افزون بر ۷ طرح عمرانی با اعتبار ۱۳۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، ۲ پروژه اقتصادی با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در دهستان لیشتر و خیرآباد گچساران در دست اقدام است.

مدیر حهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: این میزان اعتبار با تلاش و‌ پیگیری نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و مسئولان استانی و فرماندارصورت گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه جا دارد از پیگیری های نماینده مردم گچساران و باشت و دیگر مسئولان استان و فرماندار تقدیر و تشکر کرد گفت: این تعداد طرح ها در قالب ساخت کانال آبیاری، پل بین مزارع، اجرای شبکه آبیاری و خط انتقال آب و احداث مجتمع گلخانه ای هیدروپونیک و کشتارگاه طیور در دست ساخت است.

دستلاف عنوان کرد: اجرای شبکه ۳ و ۴ تنگ انگشترک با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال از طرح های اجرا شده در گچساران می باشد که شبکه سه این طرح به طول بیش از ۶۰۰ متر اجرا شده است.

وی گفت: بیش از ۷۵ هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه در قالب شبکه ۴ تامین آب خواهند شد‌.

دستلاف عنوان کرد:در حال حاضر مقدار ۸۰۰متر لوله پلی اتیلن جهت اجرای شبکه ۳ تنگ انگشترک خریداری شده که با اجرای آن حدود ۱۰۰هکتار دیگر از شبکه ۴ آبیاری خواهد شد.

مدیرجهادکشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: احداث کانال آبرسانی به مزارع مردان معصوم به طول۴۰۰ متر با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال اجرا و این طرح ۷۵ هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه را تحت پوشش آبیاری قرار خواهد داد.

دستلاف افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۱۰۰ درصد است که بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران گفت: اجرای شبکه ۳ و ۴ روستای آب انجیر با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد در دهستان لیشتر اجرا شد.

وی افزود:سطح زیر کشت شبکه ۴ این طرح حدود ۳۵۰ هکتار است و خط انتقال شبکه این طرح به طول سه کیلومتر اجرا شد.

دستلاف به اجرای پل بین مزارع اسلام‌آباد لیشتر اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال اجرا شد و هم اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه ۳ و ۴ دشت اسلام آباد لیشتر با اعتباری بیش از ۶۱ میلیارد ریال بزودی اجرا خواهد شد.

دستلاف اضافه کرد: در این طرح اجرای شبکه ۳ خط انتقال به طول ۲ کیلومتر اجرا خواهد شد و حدود ۷۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه در قالب شبکه ۴ زیر کشت خواهد رفت.

وی افزود: تمامی لوله‌های خط انتقال و اتصالات این طرح خریداری شده و در حال بارگذاری اسناد مناقصه در سایت جهت انتخاب پیمانکار است.

دستلاف اظهار کرد: تکمیل کانال آبرسانی مزارع روستای ده خلیفه خیرآباد به طول ۱۲۰ متر با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد در دست اجراست.

وی ابراز کرد: کانال آبرسانی به مزارع روستای ده جلیل خیرآباد به طول ۳۰۰ متر و اعتبار هشت میلیارد ریال اجرا شد.

دستلاف عنوان کرد: این طرح هم اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۰ هکتار را زیر پوشش قرار می دهد‌.

مدیرجهادکشاورزی گچساران تصریح کرد: کشتارگاه طیور دلناز (زنجیره تولید گوشت سفید) هم اکنون در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع و زیر بنای هفت هزار متر مربع در منطقه لیشتر گچساران در دست اجراست.

وی گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۸۰ درصد می باشد و تولید سالانه این کشتارگاه ۴۰ هزار تن خواهد بود که در صورت بهره برداری ۳۵۰ نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم به استغال مشغول خواهد کرد.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح اقتصادی بیش از یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد و دارای سردخانه یکهزار تنی، تصفیه‌خانه تبدیل ضایعات، تولید پودر خون و پودر گوشت است.

دستلاف بیان کرد: عملیات اجرایی بزرگترین گلخانه ای هیدروپونیک محصولات سبزی و صیفی جنوب کشور در گچساران با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در دست اجراست.

وی افزود: مساحت این گلخانه ۱۳۸ هزارو ۵۰۰ متر مربع می باشد که ۱۰۰ هزار متر مربع از مساحت این گلخانه زیر کشت محصولات سبزی و صیفی خواهد رفت.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: تولید سالانه این گلخانه سه هزارو ۵۰۰ تن است که با اجرای این طرح بیش از ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268687

مهمترین اخبار ایران و جهان: