نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 17:28

برخورد با قاچاق به شیوه هوشمند/اردبیل استان قاچاق خیز نیست

اردبیل- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: استان اردبیل بیشتر به استان ترانزیتی مشهود است و ما کمترین قاچاق کالا و ارز را در این استان مرزی شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مجتهدی نیا عصر دوشنبه در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره «هشت فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرمان چهار ماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: استان اردبیل با داشتن ۱۲ شهرستان و مرز ۳۶۹ کیلومتری با جمهوری آذربایجان دارای سه بازارچه مرزی است که از بین آنها تنها بازارچه مرزی بیله سوار فعال است.

وی تصریح کرد: این استان، استان ترانزیتی است و قاچاق کالا و ارز در آن به ندرت اتفاق می‌افتد و اغلب قاچاقچیان نیز بر این باورند که در محدوده استان اردبیل نمی‌توان با نظارت‌ها و کنترل‌های دقیقی که انجام می‌شود، کالای قاچاقی را جابجا کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل ضرورت همراهی مسئولان و آحاد مردم را در مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز به عنوان مطالبه فراگیر یادآور شد و گفت: هر چند کمترین آمار قاچاق را در این استان شاهد هستیم اما در مناطق مرزی و گمرکی با قاچاق سوخت و برخی دیگر از کالاها روبه رو هستیم که با دقت و نظارت بیشتر سعی بر کاهش آمارها در این حوزه است.

مجتهدی نیا ضرورت توجه به فرمان چهار ماده‌ای مقام معظم رهبری را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد و افزود: از تیرماه سال ۸۱ تاکنون در این زمینه با اصلاح قوانین و مقررات سعی شده تا منویات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و بدون تبعیض و جانبداری از فرد خاص زمینه مبارزه قاطع و همه جانبه با فساد و قاچاق فراهم آید.

وی قاچاق کالا و ارز را در ردیف جرایم اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با عناوین مجرمانه در این حوزه نظیر پول شویی، اختلاس و فرار مالیاتی با مسببان و افراد دخیل در این حوزه مبارزه جدی انجام داده است.

مجتهدی نیا در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شیوه مبارزه به نحوی بوده که با استفاده از تبلیغات هوشمند و سامانه‌های فراگیر سعی شده تا برخورد قاطع با عوامل دخیل در حوزه قاچاق کالا و ارز به درستی و شایستگی انجام شود.

وی بیان کرد: از ۲ سال پیش رئیس جمهور به دنبال فرمان چهار ماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستورالعمل‌های ۹ بندی را ارائه کرده تا با حسن نظارت معاون اول رئیس جمهور در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات زیربنایی انجام شده و حرکت‌ها با نگاه مردمی، انقلابی و جهادی به ثمر بنشیند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل همراهی خوب قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی را با این مجموعه یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم شرایطی فراهم آید تا سلامت نظام اقتصادی و کارآمدی آن را با اشتغال مناسب شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1247343

مهمترین اخبار ایران و جهان: